Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Tänkte presentera min bil. Fick ett Toyota återfall i julas och inhandlade en Mr2a hade som första bil en Celica Mk2 1982.
Som den ser ut nu när den fick komma ur vintervilan aldrig vinterkörd.
Jag har tänkt att renovera och vässa motorn under kommande vinter alternativt byta ut motorn mot något roligare vill dock bevara den N/A närmast är det lådan jag måste ge en översyn 1an och 2an verkar synca dåligt
Glenn skrev:Vad är det för motor i den då, en 3S-GE på 175hk ? eller har 92'orna mindre kanske..
Troligen en gen2, 156hk i den. Ser väldigt tjusig ut
En beams 3S-GE kanske vore ett alternativ om du tänkt dig mer effekt, men samtidigt vill hålla dig borta från turboträsket.
ja, beamsmotorn är ju bolt on (utom elen) och ger ju nästan 200hk (~210 om man mot förmodan hittar en blacktop), däremot är den väl ganska svår att trimma vidare, å andra sidan är det nog svårt att komma över 200 om man ska trimma originalmotorn med.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Jag är inte alls bestämt mig än hur jag skall göra med motorn vet bara att den som sitter i läcker olja och måste ner så byta eller trimma .. och skall jag byta till vad 5s-ge eller beams eller camry v6.. v6an ger väl inte så mycke mer häst men bättre vrid men den är ju också tyngre ..