GT-4 - Gatbil
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Bilmodell: gt4
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: övik
- Land (Country): Sverige
Re: GT-4 - Gatbil
Nu hoppas jag att jag slipat färdigt. Har sprutat på ett par lager slipgrund, så eventuella missar i spacklingen dyker upp imorgon. Men det såg bra ut än sålänge.
Blev i stort sett en helt ny front, samt har jag platsat om sidokjolar en del.
1 liter polyester, 1 kg glasfiber spackel (munstycket som är bbortslipat), och 2 hekto finspackel. Väldigt nöjd med tanke på att förra kjolpaketet jag platsade om /Byggde åt upp 11 kilo spackel.
Märkte dock något jävligt irriterande nu. Har lyckats göra den 5 mm kortare på en sida, vilket för att det är mer plast mellan drl ljuset och marken på en sida, än på andra. Jävligt irriterande att upptäcka nu....
såg okey ut med slipgrund dock, så jag lägger mina hopp på att det inte syns så mycket med ny röd färg.
Får bygga om nästa vinter.
Blev i stort sett en helt ny front, samt har jag platsat om sidokjolar en del.
1 liter polyester, 1 kg glasfiber spackel (munstycket som är bbortslipat), och 2 hekto finspackel. Väldigt nöjd med tanke på att förra kjolpaketet jag platsade om /Byggde åt upp 11 kilo spackel.
Märkte dock något jävligt irriterande nu. Har lyckats göra den 5 mm kortare på en sida, vilket för att det är mer plast mellan drl ljuset och marken på en sida, än på andra. Jävligt irriterande att upptäcka nu....
såg okey ut med slipgrund dock, så jag lägger mina hopp på att det inte syns så mycket med ny röd färg.
Får bygga om nästa vinter.
-

Ja, sista nattens stress resulterade i detta. Såklart skitig på bilden men jag är nöjd. Har lite fix kvar men i det stora hela är jag nöjd

- Fnys
- Moderator
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Kontakt:
Det vart superbra! Hoppas på lite fler detaljbilder och kanske någon film också
Keep up the good work!

Keep up the good work!

Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
- Hansen
- Bilmodell: Mr2- Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Järvsö
- Land (Country): Sweden
Blev ju kanon det där 

Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
-
Man tackar.
VIll inte ta för mycket detaljbilder så jag konstaterat att maskeringstejp är det dummaste jag köpt... limmet löste sig så linjerna runt det svarta är inte så bra som jag hade hoppats på.
Sattsar mina korta på att jag kan polera bort det fula, annars får jag lacka om det en gång med riktig tejp den gången.
Hornlund: Jodå, tog en cruisingrunda förbi åhlensgaraget vid utsläppet så man fick visa upp kärran =D
VIll inte ta för mycket detaljbilder så jag konstaterat att maskeringstejp är det dummaste jag köpt... limmet löste sig så linjerna runt det svarta är inte så bra som jag hade hoppats på.
Sattsar mina korta på att jag kan polera bort det fula, annars får jag lacka om det en gång med riktig tejp den gången.
Hornlund: Jodå, tog en cruisingrunda förbi åhlensgaraget vid utsläppet så man fick visa upp kärran =D
-
ska ladda upp lite fler projektbilder under lakeringsprocessen m.m
Men det blir senare, bjuder på en bild i kvällning så man ser DRL ljusen bättre=)

Men det blir senare, bjuder på en bild i kvällning så man ser DRL ljusen bättre=)

-
Tar väll en sen update här då.... 
Första lagret rött på fälgarna:

Kjolar och spoiler:

Maskera fälgar:

Första lagret svart:

Sådärja:

Dålig bild på fronten:

I väntan på nya delar:

Färdigt:

Som ni kan se är inte lacken helt perfekt, samt har jag lite jobb kvar innan fronten är riktigt som jag vill ha den, men i det stora hela så=)

Första lagret rött på fälgarna:

Kjolar och spoiler:

Maskera fälgar:

Första lagret svart:

Sådärja:

Dålig bild på fronten:

I väntan på nya delar:

Färdigt:

Som ni kan se är inte lacken helt perfekt, samt har jag lite jobb kvar innan fronten är riktigt som jag vill ha den, men i det stora hela så=)
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
Åh fy för satan vad snyggt! Avis!