MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Har ingen koll alls på 1:a sträckan, Går ju en sträcka här i krokarna också, där har du ett par fina krökar mer eller mindre direkt efter starten.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Starlet-80
Inlägg: 183
Blev medlem: fre 24 jul 2009, 19:51:52
Bilmodell: starlet
Årsmodell: 1984

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Starlet-80 »

MagnusS skrev:Har ingen koll alls på 1:a sträckan, Går ju en sträcka här i krokarna också, där har du ett par fina krökar mer eller mindre direkt efter starten.
ok. ska se vad vi hinner till för nåt. och hur länge dottern orkar ;)
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Då ska vi se, Nu ska AW11 få gå som bruksbil ett tag :D

Bild
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Bempa »

:thumbup:
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Hornlund »

Läckert, svärgubben som undrade varför jag hade barnstol i min. Han skulle sett din nu!
Har du monterat in iso-fix fästen eller vad de heter? Du lär vara ganska ensam med det i en AW11 :thumbup:

Toppen att besöket hos bilprovningen gick klanderfritt fö.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Glenn »

Är det ens tillåtet att eftermontera isofix ? misstänker att han bara dragit fast den med bältet/i stolen,
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Den sitter med barnstolens bälten samt bilens bälte helt en tillverkarens rekommendation, Men den satt nästan ända fram i vindrutan så jag beställde en ny stol i måndags så sen igår åker grabben framåtvänd i en Besafe iZi Up X3, I bruksbilarna får han åka bakåtvänd ett tag till men i AW11 passar framåtvänd klart bättre.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Idag skulle sambon på kalas, Jag hade i uppdrag att handla mat, Tog såklart AW11 då det är en ypperlig shoppingbil med sina 2 bagageutrymmen :roll:

Efter mathandlingen hade jag ett lass ved hemma att stapla...

I normala fall tar det 10 min att köra till ICA, idag tog det nästan 2h :lol:

Körde en fin runda, totalt oplanerad och valde mer eller mindre väg när jag kom till en korsning, Till slut vart det grusväg för hela slanten, Blev runt en mil fin nysladdad grusväg, Kom fram till att chassiet är lite för stumt för grus, Den släpper tidigt och lite lynnigt på lösgrus...

I övrigt är jag nöjd med chassiet, Har inte utvärderat coilisarna klart än då jag är för feg/mogen för att testa hårt nog på gata men om jag jämför med slitna orginalprylar så är skillnaden milsvid, Jag upplever den iofs ngt svajig men det beror nog antagligen på däcken, som just nu är några gamla Michelin Energy saver. Har en uppsättning 16" däck o fälgar som ska få pryda bilen snart, skulle bara ha fått fälgarna blästrade och lackade men ingen verkar ha tid/lust.
Grövre kränghämmare vore nog också mumma, men för i år får bilbudgeten anse sig vara förbrukad, Nu ska jag köpa mat till häst och ev en fyrhjuling till grabben för de ev. pengar som blir över, Ska bara övertala sambon först.

Bromsarna testade jag lite idag också, är då orginalstorlek men jag hängde på EBC greenstuff klotsar, Bettar riktigt bra faktiskt, sen lär de vill inte trivas på bana utan överhetta som fan men om man jömför med innan så är det en grym skillnad, Bifogar en bild på de gamla klotsarna, De hade gjort sitt och blivit lite misshandlade tror jag :lol: :lol:

Bild

När jag var ute idag o inte alls visste var jag var kom jag fram till en sjö med en karta bredvid, var tvungen att stanna till o se om jag kunde få ngn nedtråd...

Bild

Bild

Det fick jag inte, så jag fortsatte en bit till o då förstod jag till slut varför jag kände mig lite vilsen.

Bild
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Hornlund »

Synd du inte behövde frakta veden också, då hade du nog fått ta några timmar till med bilen. Riktigt roligt att du får plocka lite mil med den. Vilken dimension har du tänkt dig på 16" hjulen, den ser ut att ha kommit ner en bra bit mot backen. 205/45 snuddade i framskärmarna vid lite värre vägskador eller kurvor på min!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Har 215/40-16 däck, Ska på 16x8" Borbet fälgar, Får ev höja den lite, Får se hur det lirar :D

Idag jobbade sambon, Så jag o sonen åkte en liten sväng till världsmetropolen Påryd och köpte en glass, En liten lagom tur på runt 3 mil.

Bild

Var så gutt väder så takluckan fick flytta in i främre bagageutrymmet.

Bild

Sen fick jag även hjälpa ett gäng ungdomar i en Saab 900 cabbe som inte hade koll på hur Saabs startspärr funkade på 90-talet, de var nog ungefär lika gamla som bilen såg det ut som.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Skriv svar