Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Allt invägt och inmätt, tänkte sätta i kolvarna ikväll men lyckades bryta av en av kolvringarna. Så det är bara å beställa en ny å göra något annat så länge =)
Idag blev det lite andra saker gjorda, Slipade ur tråget så att bultarna till veven inte tog i tråget. Sen fick jag hjälp av en kompis att tigga grenröret =) hade tänkt gjort det själv, men insåg rätt snabbt att det va nog bra att inte jag gjorde det så nu är det bara att vänta tills dom nya kolvringarna kommer så jag kan börja montera dit lite saker =)
Provtryckte grenröret och det va tätt å fint =) nu ska jag bara plana flänsen så är det helt klart