eftermarknadssprut 3sgte?

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
k-len
Inlägg: 198
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 22:12:38
Bilmodell: gt4
Årsmodell: 1990
PostOrt: övik
Land (Country): Sverige
Ort: Ö-vik

eftermarknadssprut 3sgte?

Inlägg av k-len »

Hallå.

Har kommit till den gräns att jag måste byta upp min turbo till en större modeller, dette innebär att jag samtidigt byter grenrör, vilket kommer leda till att jag kommer vilja ladda på iallafall närmare 300 hjulhästar.

Därför känner jag att det är dags att kontrollera soppan lite bättre än vad orginalsprutet gör just nu (ingenting).

Undrar därför vad ni har för tips på bra sprut som passar till 3sgten? Utan att man måste klippa sönder orginalkablaget.

Alltså gärna något plug and play sprut med möjlighet för 400 motorhästar, mer vill jag inte ha, och kommer inte skaffa mig.

Skulle det funka med ett piggyback för de effekterna? VIlket isåfall? Gärna länkar.

Samt, vad mer bör jag fundera över för att få ut 300hjulhästar på bilen förutom det jag har, vilket är:

* st205 topppackning
* Renoverad motor med orginalprylar som jag räknar med att de ska tåla denna effekt utan större problem
* 3" downpipe
* 2,75" avgassystem
* Ingen katt
* Värre koppling
* Supra bränslepump
* 550 spridare
* Nya tändkablar från NGK Racing
* BKR7ES (tror jag det va) stift.
* FCD

Något mer som jag bör skaffa? Förutom turbo, grenrör och något typ av sprut?

Har även tänkt plocka bort T-visen.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: eftermarknadssprut 3sgte?

Inlägg av amby »

Detta kanske http://www.maxxtuning.se/produkter/moto ... t185-3sgte.
Men rätt dyrt.
Jag funderade på det först, men insåg sen att Maxxecu nog kommer bli den vägen jag går tillslut.

http://www.maxxtuning.se/produkter/moto ... ellt-paket
GT4-Force
Inlägg: 446
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg
Ort: Otterbäcken

Re: eftermarknadssprut 3sgte?

Inlägg av GT4-Force »

Aem har PNP box till celica kostar runt 11000:- kör själv deras box i min celica annars är det klippa lite egen härva me är inteså svårt :) så finns det ju många bra stand alone typ som link kanon bra och inte så sjukt dyrt.

sedan skulle jag varit dig satsat på 1000cc på e85 om jag vore dig inte dyrt och hänger till cirka 440hk svänhjulshäst. Supra euro pump.

Jag kommer få över rail btr slangar osv från min 185 med gen3 topp om det är intressant.

vad blir det för turbo? finns ju adaptrar som passar på original grenröret.

;)
Skriv svar