Sådärja.
tur som f-n att man har en extrabil som inte krånglar (peppar peppar) så mkt att åka runt med när gt4an inte vill leka.. tappar ju nästan all inspiration och hopp när det inte går frammåt på ett tag.. :-/
har haft en del problem med fuelcut, som bara blev värre och värre, kliade mig djupt i hårbotten när den cuttade vid 0.42 i ladd.
kollade en massa småsaker, och vakumslangar och tryckrör, lmm och bensinpumpen, men allt var som det skulle, tillslut dog bilen helt 3 meter från min parkeringsplats, var på väg hem som tur var, motorn vägrade starta.., startmotorn drog runt som den skulle, pumpen gick som den skulle, lmm öppnade. men inget.
fick tipset att kolla stiften, de såg ut som nya, men inte en gnista ur tändkablarna!
visade sig att fördelarlock och rotor var helt slut, och det förklarade en del.
beställde lock och rotor, men fick fel lock, passade inte för 5 öre, enl deras lista hade jag gt4 rotor, och gti fördelarlock. så jag fick vänta några dagar till. gick hyffsat smidigt ändå.
10 minuter efter att jag hämtat fördelarlocket på mekonomen så var bilen startad.
sen kom problem nr 2.
under tiden bilen var stående så byggde jag om till öppen vevhusventilation, och detta gillade bilen tydligen inte alls.
tog mig ett jävla tag att klura ut att det var just det som felade.
byggde tillbaka till återcirkulerande, och vips, perfekt tomgång.
fick idag besked om att nåt ska hämtas på bussgods, beställde oljekylarkit med filterflytt för några månader sen, sen fick jag veta 2-3 veckor senare att det var ytterligare försenat 3veckor.. hoppas det blir hyffsat smidigt att montera bara, finns inte mkt plats över där nere, men det känns viktigt att få det gjort, orig filter sitter 2mm från dp, som inte är lindad så högt upp.. ska bygga avskärmare för grenrör mot ic rör, och mellan kylaren och dp, som det är nu strålar det lite för fritt överallt. kommer även kunna installera mina hks oljetemp och tryckmätare på det kittet, efterlängtat, mätarna ser så ledsna ut när dom inte är ikopplade...
har varit och halvklickat hem en ASI alu kylare från ebay, men vet inte om jag ska slå till just nu, skulle vara skönt och beställa ihop med nån, kanske dela fraktkostnaden. bara säga till om nån mer skulle vara intresserad. ska nog även beställa några blå samcoslangar till den också..
är det nån som vet hur mkt skillnad en spalfläkt gör jämnfört med en original?
bilen har blivit lite varm efter att man gasat på lite, och sen krypkör, eller glider som sista biten på väg hem för att kyla oljan och turbon, kylarfläkten går, men inte i långa cykler, och när jag stannade bilen gick den inte mer än några sekunder trots att vattentempmätaren var på 3/4. ska testa dra på Trd kylarlocket och sen ställa bilen i uppförsbacke, kanske har nån luftficka eller så. =/ ideer?