
Det är ungefär som att säga att "jag har kört bil med hjälm på i tio år och aldrig råkat ut för en bilolycka, alltså är man skyddad mot bilolyckor om man har hjälm när man kör"
Det finns f.ö en tråd om just kamremsbrott på S-motorn på nån gammal usenetgrupp (alt.auto.toyota troligen) om man verkligen vill/orkar söka, där det då var flera personer som hade (miss)lyckats med koststycket att få ventilerna att ta i, nu var det ju ganska många år sen jag läste diskussionen, men jag vill minnas att man kom fram till att samtliga S, eller till och med 3S-motorer INTE klarade av det (och det handlade troligen inte om BEAMS efterssom den kom såpass sent.) , men de flesta.. däremot ska alla S-turbomotorer klara det.
..Och hur vet du om din begagnades bils motor är i originalslkick då ? ..om förrförrförra ägaren kokat motorn och planat toppen efter det lär ju inte den du köpte bilen av upplysa om det, om han ens vet det.