Finns mycket riktigt bara en bultdelning på gen2 resp. gen3. Dock lite olika antal bultar på GE och GTE.
Den där flänsen är en gen 2 fläns med ett extraöra. Troligen tänkt att passa på gen3 också men det har blivit lite fel på vägen
Jag funderar dock på hur gen4 ser ut, Är ganska säker på att den har samma bultdelning som gen3 då gen3 grenrören ska passa på gen4.
Vilken sopa han på ebay är då. Deamon motorsports heter firman i england. Han säger som sagt att det är till st205 och mr2 -94-99 usa import only. Sen även att det är t4 fläns. Larco tycker inte du det ser ut som t3??
Gen3 3S-GTE har väl aldrig sålts i USA ens ? ST205 är ju omöjlig att regga in där pga att den inte är avgasgodkänd eller nåt, möjligen att den finns i MR2 då men det låter ju märkligt isåfall.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Här syns skillnaden mellan flänsarna på gen1 och gen3 3S-GTE. Gen2 är samma som gen1 men har en extra bult överst i mitten, se nästa bild. Avgör själva.
Gen2 3S-GTE
Ang. t3 o t4 så har jag dålig koll. Men t4 är väl större och den där ser ju rätt stor ut. Finns inte t4 som pulssplit också?
t3 och t4 finns båda med pulssplitt. Men jag tycker det ser ut som t3. t3s bulthål bildar en rektangel medans t4 mer bildar en kvadrat. Tycker mina ögonmått iallaflal. Säljaren säger dock att det är t4 men summan av allt är ju att grenröret inte passar mot toppen för det ser ju ut som gen 1 och 2 fläns.
Håller med om att det ser ut som T3. Toppflänsen är en sen gen2, den fick två extra bulthål. Sitter på carlos sainz. Vet inte om den satt på nån mr2. I övrigt så är det ju ett kina-grenrör så det är inte mycket att hurra för.