Har en Camry 88 2-liters som inte startar.
Bränsle kommer fram till motorn och den går fint på startgas, så av någon anledning får inte motorn bränsle.
Gissar att inte bränsleinsprutningen "öppnar" solenoiderna av nåogn anledning.
Är mycket tacksam för all hjälp och tips som skulle kunna lösa detta.
Svarar på min egen fråga. Efter expertishjälp av Peter Karlsson på Verkstan i Östersund, visade det sig vara styrboxen. Ny begagnad Box från skroten och Camryn spinner som en katt. Kontakta Peter om ni har problem.
Camry 88 startar inte
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Camry Touring
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Frösön
- Land (Country): Sverige
Camry 88 startar inte
Senast redigerad av neilulf den fre 04 jul 2014, 22:23:57, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Camry 88 startar inte
Hur kollade du att det kommer soppa ?
I mitt fall så hade bränslepumpen lagt av och det kollade jag med att ta ström direkt från batteriet till bränslepumpen med 2 vanliga högtalarkablar. Det visade sig att säkringen gått
I mitt fall så hade bränslepumpen lagt av och det kollade jag med att ta ström direkt från batteriet till bränslepumpen med 2 vanliga högtalarkablar. Det visade sig att säkringen gått

-
Lossade på skruven som sitter framåt på insprutningen. Bränsletryck där så pump verkar OK.
-
Kom igen alla Toyotaexperter !
Om den startar utlovas premie !
Om den startar utlovas premie !