Frambroms-låter o skär sig?!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Msevl
Bilmodell: Corolla verso
Årsmodell: 2006
PostOrt: Göteborg

Frambroms-låter o skär sig?!

Inlägg av Msevl »

Tänk på att jag är tjej när jag förklarar!

Bilens framdel låter enormt. När jag bromsar. Det låter som f*n
Och det känns som att det skär sig,tjärvar mm

Vad kan det vara??
Tittat in där vid däcken och det ser rostigt ut men fick för mig bromsarna är ganska nya.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Frambroms-låter o skär sig?!

Inlägg av Glenn »

Tja, det kan vara utslitna bromsbelägg, rostiga bromsskivor, eller helt enkelt ihopkärvade bromsar rent allmänt.

Man bör hissa bilen, ta bort hjulen, och sen ta isär bromsarna och se vad som är problemet, eller låta en verkstad göra detsamma :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar