dålig värme rav4 -01
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: dålig värme rav4 -01
Det kanske var på nån annan bil, men jag har nåt vagt minne av att man kunde se hela spjällarrangemanget om man vände uppochner på huvudet och stoppade in det under panelen på nån vänster. Fast det kanske jag har drömt eller som sagt så var det på en annan bil..
Mm delar av det ser man, men det är förba.... trångt..får nog skruv bort lite av inredningen för att komma åt..hmm
Har fortfarande inte löst problemet, o nu börjar man märka av det igen.
Hur luftar man systemet? Har märkt att det skvalar i kupen, typ i värmeelementet. Bytte nyss kylarvätska efter att jag bytt några slangar med en läckande slangvärmare, så det är ju ingen omöjlighet att det vart för lite vätska förut. Efter det så skvalar det betydligt mer o är "nog" ännu sämre värme.
Som sagt. Hur luftar man systemet så det inte skvalar inne i kupen?
Hur luftar man systemet? Har märkt att det skvalar i kupen, typ i värmeelementet. Bytte nyss kylarvätska efter att jag bytt några slangar med en läckande slangvärmare, så det är ju ingen omöjlighet att det vart för lite vätska förut. Efter det så skvalar det betydligt mer o är "nog" ännu sämre värme.
Som sagt. Hur luftar man systemet så det inte skvalar inne i kupen?
-
- Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Stockholm
Tjena.
När jag haft problem me luft, har jag ställt bilen i en brant slänt vi har på tomten, med fronten uppåt.
Sen öppnat kylarlocket och fyllt.
Klämmt lite på slangarna så det bubblat klart.
Alltid funkat.
Gjorde lika med husvagnens värmesystem. Lyfte fronten till bakänden gick i marken, och det bubblade utav F-N.
Sen efterfyllt innan den blir vågrät igen.
Senast frugans Passat efter motorvärmarbyte. Klockrent.
Aldrig Rav4'an dock. Har inte behövt.
Leta på en kraftig lutning du kan ställa bilen i, och öppna kylalocket. Motor av.
Efterfyll innan den flyttas.
Lätt att testa.
Micke.
När jag haft problem me luft, har jag ställt bilen i en brant slänt vi har på tomten, med fronten uppåt.
Sen öppnat kylarlocket och fyllt.
Klämmt lite på slangarna så det bubblat klart.
Alltid funkat.
Gjorde lika med husvagnens värmesystem. Lyfte fronten till bakänden gick i marken, och det bubblade utav F-N.
Sen efterfyllt innan den blir vågrät igen.
Senast frugans Passat efter motorvärmarbyte. Klockrent.
Aldrig Rav4'an dock. Har inte behövt.
Leta på en kraftig lutning du kan ställa bilen i, och öppna kylalocket. Motor av.
Efterfyll innan den flyttas.
Lätt att testa.
Micke.