Glenn skrev:Gult ljus framåt ? har du köpt en fransk bil ?

Näe, men de har blitt inne med gult ljus igen verkar de som, ja satte i gult halvljus på 850in nån gång i somras, då körde typ ingen med de va jag lade märke till.
Sen blev jag sugen på o ha de i Lexusen också, då tog vi hem 6st lampor då två kompisar skulle ha till sina V70.
Nu finns det en uppsjö av olika bilar som kör gult ljus framåt, och alla hejar på varann utan o veta vilka de är
Så jag slår på stora trumman och går "all in" när de gäller de gula, de står ju i lagtexten, ett fordon ska visa vitt antingen gult ljus framåt
Att man förlorar några Lumen pga de färgade glaset på lampan gör inte så mycket, då allt ljuset som sagt är Xenon,
de lyser fortfarande bättre än vad vitt Halogen gör så....
Johnny Blade skrev:Gult ljus är ju bra om det snöar,eller om man möter många nya vägskyltar.

Jag letade efter några effektfulla BA15 LED till backlyset på Rollan.Men överallt där sånt säljs så fattas det info om såna "onödiga" detaljer som effekt och ljusstyrka.
Det slutade med 2st 35W xenon där istället.
http://www.polkatulk.se/bildur/index.ph ... M2N2E1OTg2
Visst,det lyser bra.Men likt mina andra bilar med xenonlyse så måste man vänta väldigt länge innan det blir nå ljust.
Jag är helt enkelt för snål för att köpa speedstartkit.Lösa ballaster är ju "dyrt" i hela världen.Hmm.
Coolt, jag va inne på o ta en överbliven 35wattare o sätta i backljuset, men de är tajt i hålet då de som sagt sitter T10 sockel på Lexusen. Så de fick bli LED istället.
Hemmabyggd speedstarter är ju annars en vanlig 35w med 55w Ballast, om man har nån liggandes.

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?