rav4 2,2D vill inte accelerera mer å går ryckigt
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Rav4
- Årsmodell: 7
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
rav4 2,2D vill inte accelerera mer å går ryckigt
var ute å åkte idag å bilen gick hur bra som helst, men sen skulle jag ut från en korsning å skulle dra på då börja det mota å gå tungt å ryckigt, Ville inte alls gå som vanligt. När jag kom hem bad ja käringa å sätta sig i bilen å gasa till ett par ggr. Det låter precis som övertrycket från turbon går till baka till luftburken när man släpper gasen, måste va dumpventil spjället som inte fungerar eller om det är turbon som gett upp. man hör turbon varvar upp sen släpper man gasen så frustar det till rejält i luftburken. inga felmedelanden alls. den har gått 12000mil-07.
-
Re: rav4 2,2D vill inte accelerera mer å går ryckigt
undrar om det kan vara nån slang som släppt i omed att det frustar till någonstans under luftburken när man släpper gasen. måste kolla noggrannare i morgon när det är ljust
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Låter ju skumt, men nån dump lär du inte hitta iallafall.
Sitter visserligen ett spjällhus på insuget men vilken funktion det har är jag inte fördjupad i, men de kan ju ha stängt sig till viss del av nån anledning.
Men kolla alla slangar på trycksidan, kan ju va nån som släppt som sagt.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_T ... _1703.html
Sitter visserligen ett spjällhus på insuget men vilken funktion det har är jag inte fördjupad i, men de kan ju ha stängt sig till viss del av nån anledning.
Men kolla alla slangar på trycksidan, kan ju va nån som släppt som sagt.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_T ... _1703.html
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-
kan inte se vad det där frustandet kommer ifrån. blir in med den på verkstaden i morgon