Bilen är som sagt en 1998 & hade vid inköp gått 4500mil, köpesumman var 13,5K... Så kunde inte låta bli.
I alla fall.
Denna helvetesrejser saknad stereo & hatthylla vid inköp.
Stereo åkte i bums, men hatthylla då?
"-Ah, skroten" Tänkte jag, men så f-n heller! Inte redo o ge mellan 500-800kr + frakt för en bit pressad papp! Så, efter lite funderande, bestämde jag mig att bygga en egen från scratch.
Började med att malla formen på kartong, skar ut en "provhylla" i cellplast som jag sedan finjusterade, slutligen mallade jag av denna på en bit 12mm plywood. Sen iväg o tigga divinycell, polyester. sen va det bara att köra igång (har aldrig jobbat med plast & divinycell innan).
Här följer några bilder på jobbet+ kort beskrivning:
Divinycell, skiva mm grovt tillsågat
Divinycellskivor + plyfaskivor som ska bli "huvarna" till talarna
"Huvarna" ihoplimmade och klara för att bli tillskurna. Använde vanligt kontaktlim
Alla divinycelldelar tillskurna & fastmonterade med SikaBond-T2
Allt passar fint, så bara o köra vidare
Plasten har åkt på & ska bara slipas ner & spacklas till. La bara ett lager glasfiber
Färdigslipat! Spacklade 2ggr med Plastic Padding:s Elastiska superspackel + slipade, sist på med 2 lager sprutspackel & slipning med 600 papper
Kom på att jag hade en stor bit högtalartyg som låg o skräpade. Köpte en 1L burk med vanlig kontaktlim, kladdade på med pensel & stiftade fast kanterna med rostfria klammer.
Blev KANON bra!
..och så var det klart! Tur man har en kompis som flockar!

Summering
Blev kanske lite mer jobb än jag tänkt från början, e lite kräsen.
Rent ekonomiskt kan man säga att jag fick betala runt 1000kr i material, då fick jag ändå divinycellen, glasfiber & polyestern. Dessutom betalade jag bara för materialet vid flockningen, då det som sagt var en kompis som gjorde det & han såg det som ett övningsobjekt.

Tyvärr lite luddig med arbetstiden, då jag tog det när det fanns tid emellan allt jobb med båtar i våras. Nån timme här o där.
Och för er som undrar:
Elementen som jag monterade är Polk-Momo MMC525 5.25" Coaxialer , med externa delningsfilter som skruvades under hyllan mellan ribborna som förstärker upp. Blev hur bra som helst!
Spec på dom hittar ni här:
http://www.polkaudio.com/caraudio/produ ... nt/mmc525/