
Ligger du på 100% duty på fullalst med spridarna?
Kör du på E85 eller bensin?haank skrev:Ja pga att avgastempen Vid 960 grader är det en förkonfigurerad tabell som lägger på 15% extra soppa.
Tändningen stog på 12.8 graders förtändning vid 1.75 i laddtryck mellan 6 och 8000 rpm. Peakar laddet över 1.75 så går de linjärt mot 10.4 vid 2 bar.
Går laddet över 1.8 så slutar han både spruta in bensin och slutar tända tills laddet gått ner igen. Så kan aldrig gå över det.
Iof nu när jag tänker efter så ligger laddet på endast 1.4 vid maxeffekt. De sjunker rätt endel alltså. Då ligger tändningen istället på 17 grader.
Så jag kanske inte har så mycket för lite förtändning trots allt?
Har för mig att under mappningen så låg bara grenrörsmottrycket något över laddtrycket så det skulle inte vart några problem där.