Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Äntligen har jag fått alla bitar, plus några dagar ledigt. Satte på toppen häromdagen, blev lite trixande iom att jag kör m11. Muttrarna gick inte ner i hålen i toppen så jag fick hålla upp toppen lite och lirka in dem från sidan och gänga på dem några varv först. Det mesta av gårdagen gick åt till att matchporta insuget och tvättning av motorrummet. Och ikväll fick jag de sista bitarna till gördeln så då åkte motorn ihop helt. Imorgon ska den paras ihop med lådan och lyftas i bilen.
Har även fått hem sprut.
Och faceliftlyktor, de var i superskick men självklart gick ett fästöra av i frakten.
Senast redigerad av Pipedreams den lör 01 sep 2018, 17:37:10, redigerad totalt 1 gånger.
Tackar. Synd att man ligger lite dåligt till för att hinna till Superstage men kommer plöja på med sena kvällar för ett försök iaf. Annars kommer det både Action meet och Gatebil senare.
Började på med kabelstammen igår men tröttnade till kvällen och monterade turbon istället. Hämtade grenrörsböjarna på väg hem så jag började lite smått med det idag.
Sov gott Henrik
Senast redigerad av Pipedreams den lör 01 sep 2018, 17:38:25, redigerad totalt 1 gånger.