Cryo skrev:
Ska ju kika stänkisar åt dig med, men inte varit vid garaget nu senaste. Men snart så kommer det ett mess!
1800kr var ju som hittat hahahahh, du kan få köpa min för 1700?
skojar
Jag är lågprisalternativet hahah
Inge bråttom med stänkskydden.
Hehe, 100:- är ju alltid 100:-
Sen jag köpte bilen har jag ägnat mycket tid åt dom
svarta gummilisterna jag har på bilen då jag vill ta bort dom... men inte vågar man bara börja bända och slita bort dom då dom dels kanske sitter med clips (gör dom det så får dom sitta kvar

) och sen kanske dom har satt fast listerna med PL600 och då blir det garanterat lacksläpp om inte hela plåten följer med också
Efter att ha letat i den tjocka pärmen som jag fick med bilen med kvitton, besiktningspapper och fakturor hittade jag ett kvitto från år 2002 där Märsta bilhall hade gjort arbetet och monterat dom. Först tänkte jag åka dit och ställa en korkad fråga om någon hade någon gissning på hur dom monterade dörrlister år 2002 men ångrade mig rätt snabbt.
Några dagar senare hörde
Dale av sig och sa att han hittat dörrlisterna på nätet:
http://www.jimellishyundaiparts.com/pro ... 22200.html

- 8773122000.JPG (19.6 KiB) Visad 3969 gånger
Skit samma att listerna ska sitta på en Hyundai Accent men om man tittar på bilden så ser det ut som att den sitter med
CLIPS!
...så idag tog jag bort dörrpanelen och stack ned handen innanför plasten, i fett och gegga för att känna i dörren om det stack in några clips. Uppskattade att jag kunde nå så mycket som 3/4 av dörrlistens längd utan att känna en enda ojämnhet så jag vågar nu anta att listerna "bara" sitter limmade!
Så nu till min fråga, innan jag börjar på egen hand försiktigt med värmepistol och plastskrapa: Någon som har erfarenhet att ta bort dörrlister och har några bra idéer om hur man gör det?