Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Jadu, om det är nån tröst låter min ännu värre, och det hjälper då inte att smörja själva pedalen, ljudet på min verkar komma från själva hyudraliken så att säga, troligen huvudcylindern.
Iofs har mitt oljud minskat i volym nu på sistonde, men förr var det så att folk vände sej om på gatan (jag skojar inte) och trodde att jag var elak mot en anka när jag tryckte ner kopplingen
Problemet uppstod för ca 4 år sedan helt plötsligt bara.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Min kopplingspedal låter så mycket så folk vänder sig om. Ingen förändring om motorn är på eller av eller om jag precis börjat köra eller kört en länge sträcka
Måste åtgärda problemet. Kosta vad det kosta vill!
Sådär är det på Avensisen jag har också, börjar likna någon Toyota sjuka. Jag kan dock smörja bort mitt en stund i länkaget, men oljudet återkommer efter ett par månader.
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
min plan var att först byta kopplingsvätskan, hjälper inte det får man gå vidare, och jag tror det är huvudcylindern, den var inte sååå blodigt dyr har jag för mej, om man nu vill byta..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Glenn skrev:min plan var att först byta kopplingsvätskan, hjälper inte det får man gå vidare, och jag tror det är huvudcylindern, den var inte sååå blodigt dyr har jag för mej, om man nu vill byta..
Byta, smörja... Hur som helst så måste jag åtgärda detta innan jag blir tokig!
mortil skrev:så lät min också.. Pipedreams smörjde nått vid gaffeln å sen dess ha de varit tyst.
ASSA Låsfett borde fungera om du kan hitta stället där det gnisslar... alternativt om det ska vara torrt så kan det fungera med grafit från en blyertspenna
"There's always a new way to be better. Always aim to be the best, but never belive you are" - Lewis Hamilton
MagLight skrev:ASSA Låsfett borde fungera om du kan hitta stället där det gnisslar... alternativt om det ska vara torrt så kan det fungera med grafit från en blyertspenna
Köpte låsfett och kletade in lite på alla möjliga rörliga ställen nere vid pedalstället. Verkar sakta men säkert bli bättre och bättre. Tackar för tipset!
Några annorlunda frågor till er med gen 6:
1. Har ni instrumentbelysning på första läget (läge: off)? Mitt är släckt och jag stör mig på det. Jobbigt i tunnlar bl.a.
2. Framsätenas nackstöd är tiltbart men kan ni låsa det i något läge? Vill ha mitt lite vinklat framåt men det åker bara tillbaka så fort jag lutar huvudet mot det.
3. Har ni "pensionärshandtag" (handtag som bl.a använs som hjälp vid utstigning) på någon utav sidorna? Skulle vilja ha ett i alla fall på passagerarsidan. Finns det att köpa, tro?