Svarar inte på gaspådrag

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
tommylaban
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2000
PostOrt: Jönköping

Re: Svarar inte på gaspådrag

Inlägg av tommylaban »

Pipedreams skrev:Kanon att det räckte med rengöring :thumbup:
Rapport 10 dagar senare!
Gasen svarar fortfarande bra men jag har upptäckt ett annat fenomen.
När motorn är kall (även vid varm utetemp) ligger tomgången på ca 1500 varv. Sedan tar det minst 5 km innan den sjunker till ca 700 varv. Ska det ta så lång tid/körsträcka? Kan det trots allt vara något fel på luftmassemätaren? Eller är det något annat fe? Eller är det helt normalt.
Jag har haft en Toyota Corolla -99 tidigare utan detta symtom. Det är ju en annan motor i den så de kanse uppför sig annorlunda pga det.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Svarar inte på gaspådrag

Inlägg av Glenn »

5km i vilken takt ? ..det beror ju mer på motorns temperatur än hur länge du kört, så jag tycker inte det verkar orimligt.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar