Försökte starta bilen idag ungefär två timmar efter att frugan vart ute och kört, och då bara klapprar startmotorn samtidigt som instrumentpanelen går bananas.
Grannen tipsade om att sätta på laddning eftersom den kanske sakta laddat ur efter många korta körningar, så där står den.
Någon som har några andra tips?
Hur jävligt till sitter startmotorn om man nu behöver ge sig på att byta?
2.0 D4D-motorn som sagt.
Tacksam för svar.
Avensis 2.0D 2007 startmotorproblem
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Re: Avensis 2.0D 2007 startmotorproblem
Klassiska på modernare bilar är att de låter mer eller mindre som ett flipperspel när laddningen är för låg för att dra runt startmotorn. Förhoppningsvis är det som grannen säger alt. lampa som glömts på, frugan sitter o knattrar på mobilen före/efter start/stopp med radion/fläkten och stolsvärmen igång.
Mät laddningen direkt på batteriet/tomgång sen när du fått igång bilen.
Mät laddningen direkt på batteriet/tomgång sen när du fått igång bilen.
Started out with nothing and I still got most of it left
NCP21L TS -01
KE30 -77
NCP21L TS -01
KE30 -77
Laddaren jag körde på var någon billig klen sak, men den kunde bara trycka i 3A. Lät den sitta på en timme, men det var exakt samma sak när jag försökte starta.
Skulle man kunna dra igång bilen och låta den ladda sig själv?
Skulle man kunna dra igång bilen och låta den ladda sig själv?
Det ska gå bra (ej automat naturligtvis) men annars kan en annan bil och startkablar vara ett enklare alt., grannen kanske om inte det finns fler bilar i hushållet.
Sen bör det bli några mil på mätaren för att laddningen ska hinna bli nämnvärd.
Sen bör det bli några mil på mätaren för att laddningen ska hinna bli nämnvärd.
Started out with nothing and I still got most of it left
NCP21L TS -01
KE30 -77
NCP21L TS -01
KE30 -77
Tog batteriet ur lillbilen och då gick den snabbt igång.
Får stå på laddning under natten, men jag anar att det är slut.
Får stå på laddning under natten, men jag anar att det är slut.