Airbag-lampa lyser

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
illerngoran
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 05 maj 2014, 19:41:14
Bilmodell: Toyota Corolla
Årsmodell: 1998
PostOrt: Kalmar

Airbag-lampa lyser

Inlägg av illerngoran »

Hej,

Har lite problem med min Toyota Corolla -98, 1,3 liters.
Varningslampan för airbag-systemet har börjat lysa konstant. Har läst runt lite på forumet och fått fram felkod genom att brygga E1 och TC med ett gem. När jag gör detta blinkar airbag- och ABS-lampan med felkod 31 (ska verkligen ABS också blinka?!).

Hittade i nedan länk att felkod 31 betyder "Air Flow Meter signal (Vacuum Sensor signal)"
http://www.troublecodes.net/toyota/

Men där tar min kunskap slut. Kan någon hjälpa mig att få fram mer specifikt vilken del det är som krånglar? Är det problem med både ABS och airbag eller varför blinkar båda? Alla tips är välkomna!

Stort tack på förhand!
MVH
Tyskland5
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 11 sep 2014, 17:18:27
Bilmodell: Prius
Årsmodell: 2010
PostOrt: Kåge

Re: Airbag-lampa lyser

Inlägg av Tyskland5 »

Hade samma problem på vår bil. Verkstaden hittade inget fel men gick igenom alla berörda kopplingar och efter den behandlingen fungerar det perfekt. Svårt att besikta med lysande lampa för airbag.
tomme
Inlägg: 99
Blev medlem: lör 29 jan 2011, 20:51:08
Bilmodell: corolla 98
Årsmodell: 1998

Re: Airbag-lampa lyser

Inlägg av tomme »

Har själv en corolla 98 och om du har rätt felkod och man översätter det så får jag det till luftflödesmätare.
Kan du ha fått in något skräp i intaget för luftfiltret ?
Det sitter ju strax nedanför till vänster om batteriet och är i princip bara till att rycka av rakt uppåt om man vill ha av det.Jag hade kollat även den grova slangen från luftfiltret med div anslutningar på, som går mot motorn ,att allt sitter fast och är tätt.
Skriv svar