Byte av värmefläkt till avensis -99

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
lundquist
Bilmodell: avensis
Årsmodell: 1999
PostOrt: Öjebyn
Land (Country): Sverige

Byte av värmefläkt till avensis -99

Inlägg av lundquist »

Min kupé fläkt har lagt av och jag måste byta, men frågan är om det finns fläktar från andra bilmärken som passar, en kompis åt mig har en fläkt till annan bil som jag eventuellt ska få. Kommer ej ihåg bilmärket som kompisen hade men tänkte kolla ifall nån vet om det finns nåt annat bilmärke som passar rent fysiskt.

:mrgreen:
Tack för svar / Mr hobbymekare :D
tomme
Bilmodell: corolla 98
Årsmodell: 1998

Re: Byte av värmefläkt till avensis -99

Inlägg av tomme »

Due, är du säker på att fläkten måste bytas ?
Hade jag varit som du så hade jag provat först med att dra 1 tråd från vardera polen på batteriet till fläktens anslutningar för att verkligen kolla att den är kass.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Re: Byte av värmefläkt till avensis -99

Inlägg av Dale »

Kan även vara trådarna/temperatursäkringen som gått som sitter inne i luftkanalen till kupefläkten. I somras fick jag laga två såna som hade gått sönder i värmen. Trådarna är en sorts motstånd (ser ut som en fjäder) som gör att man kan reglera hastigheten på fläkten.

Att byta till en annan motor från ett annat fordon lär inte passa då dessa är rätt special.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar