tackar tackar! den e inte kass i allafall gick toppen o köra hem inget slir eller nått! känns bara att pedalen e slapp! så får hoppas på det bästa!GT4-Force skrev:be en sitta i bilen och tryck ner kopplings pedalen i bött sedan öppnar du luftnippel som sitter i framkant på motorn mellan motor och växellåda nästan vid tubons tryckhus sen stänger du den och han i bilen släpper då pedalen upp repa detta så kommer den snart vara luftadmen dom flesta st165 jag har haft så har kopplingen varit kass och måste typ bytas direkt..
Lycka till med det nya in köptet ser fräch ut
Ny leksak GT4a St165
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
Re: Ny leksak GT4a St165
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
japp nu e jag glad! väntar på generatorn ska ladda i veckan! men är i halmstad o jobbar!Fnys skrev:härligt, "länge" sen man såg dig såhär glad, hehe
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
hehe! jag! rör på sig bra! funkar bra! gav inte så mycket för den! e nöjd som bruks bil! lite små fix men besiktigad o skattad!Larco skrev:Jag som övervägde att ge ett skambud på den där framåt när den inte blev såld och köra den som vinterräser eller nått
Grattis till köpet, hoppas du är nöjd!
Ser att det är ett målat bakdäck på den för övrigt
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
- Bilmodell: Supra mkiv
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Otterbäcken
- Land (Country): Skaraborg
Okej det låter ju bra iallfallJohanRocker skrev:tackar tackar! den e inte kass i allafall gick toppen o köra hem inget slir eller nått! känns bara att pedalen e slapp! så får hoppas på det bästa!GT4-Force skrev:be en sitta i bilen och tryck ner kopplings pedalen i bött sedan öppnar du luftnippel som sitter i framkant på motorn mellan motor och växellåda nästan vid tubons tryckhus sen stänger du den och han i bilen släpper då pedalen upp repa detta så kommer den snart vara luftadmen dom flesta st165 jag har haft så har kopplingen varit kass och måste typ bytas direkt..
Lycka till med det nya in köptet ser fräch ut

-
Jaha då var man ute i regnet med bilen kul som fasen släpper faktist i rondeller om man trycker på! kopplingen fixad! så nu e det inga problem att få i växlarna! bara o tuta o köra igen! 
liten bild igen! tagen med mobil kamera ursäkt!!

liten bild igen! tagen med mobil kamera ursäkt!!

Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-

Senast redigerad av JohanRocker den fre 02 okt 2009, 01:18:55, redigerad totalt 1 gånger.
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
- Bilmodell: gt4
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: övik
inte intresserad av en ST 182 topp med kammar att montera? om jag fattat det rätt så blir det väll lite mer kräm i dom då? med gti kammen?
- Larco
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
Det blir lite utmaningar me ACISinsuget om man inte byter till FMIC. Men annars så borde det väl funkak-len skrev:inte intresserad av en ST 182 topp med kammar att montera? om jag fattat det rätt så blir det väll lite mer kräm i dom då? med gti kammen?

Redan trimprojekt haha

Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
-
orkar inte trimma!! e lite mer bök o få ditt tror jag!k-len skrev:inte intresserad av en ST 182 topp med kammar att montera? om jag fattat det rätt så blir det väll lite mer kräm i dom då? med gti kammen?
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
haha ja du..inge trim här...men topp behövs!!Larco skrev:Det blir lite utmaningar me ACISinsuget om man inte byter till FMIC. Men annars så borde det väl funkak-len skrev:inte intresserad av en ST 182 topp med kammar att montera? om jag fattat det rätt så blir det väll lite mer kräm i dom då? med gti kammen?![]()
Redan trimprojekt haha
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing