Hej
Min första post här...
Jag har en Previa -00 som jag har problem med kupefläkten.
Reglaget fungerar inte så jag kan inte ställa om luften mot vindrutan osv. Hur jag än vrider reglaget så blåser det lika mkt in mot kupen och inget mot vindrutan. Jag gissar att det är någon "arm" eller liknande som gåt av eller hoppar ur innanför själva reglaget.
Någon som har haft liknande problem eller har en ide' om hur jag kommer åt att titta efter felet?
Previa - 00 Kupefläkten - reglaget fungerar inte.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Toyota Previa
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: Motala
- Land (Country): Sverige
Re: Previa - 00 Kupefläkten - reglaget fungerar inte.
Min far har likadant på sin bil o där är det en arm från en regler motor som gått av den delen finns inte löst på toyota tyvärr utan man måste köpa komplett cellpaket med reglermotorer o hela skiten för 10 000 plus moms jag höll på att sätta kaffet i vreångstrupen då jag hörde med toyota om detta och kollat med flertalet toyota verkstäder med o alla säger samma sak.
-
- Bilmodell: Previa
- Årsmodell: 0
- PostOrt: Malung
Re: Previa - 00 Kupefläkten - reglaget fungerar inte.
åh fy f-n.
Det lät inte roligt.
På bildelsbasen kan man dock hitta värmereglermotorer begagnade för kring 500 kr.
JAg får försöka öppna upp för att se vad som gått sönder.
Någon som har tips på hur jag kommer åt allt. Måste jag av med hela panelen i kupen?
Det lät inte roligt.
På bildelsbasen kan man dock hitta värmereglermotorer begagnade för kring 500 kr.
JAg får försöka öppna upp för att se vad som gått sönder.
Någon som har tips på hur jag kommer åt allt. Måste jag av med hela panelen i kupen?