ECU problem, ingen gnista Celica gt4 carlos sainz -92
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: EFI/ECU problem Celica gt4 carlos sainz -92
Får du igång den till sommaren kanske vi kan köra en liten 3sgte träff i borås.
KACE80 och du från borås så kankse jag kan få med mig Mortil från Jkpg ockås.
KACE80 och du från borås så kankse jag kan få med mig Mortil från Jkpg ockås.
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: tor 11 sep 2014, 23:10:11
- Bilmodell: Celica gt4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Borås
Re: EFI/ECU problem Celica gt4 carlos sainz -92
Haha ytterst tveksam till att min bil klar till sommaren, mycket kvar att göra tills den blir körbar =P
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: EFI/ECU problem Celica gt4 carlos sainz -92
amby skrev:Får du igång den till sommaren kanske vi kan köra en liten 3sgte träff i borås.
KACE80 och du från borås så kankse jag kan få med mig Mortil från Jkpg ockås.
Ja detta lät ju annars som en riktigt bra idé!
Anton
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: EFI/ECU problem Celica gt4 carlos sainz -92
Vi för la köra ett garagebesök då 

-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: tor 11 sep 2014, 23:10:11
- Bilmodell: Celica gt4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Borås
Re: EFI/ECU problem Celica gt4 carlos sainz -92
Hallgivare bytt, tändmodul med. Kablar mätta en gång till.. Fortfarande stendöd, ingen gnista.. Suck..
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: EFI/ECU problem Celica gt4 carlos sainz -92
Har du kollat så kamremmen är hel? Du kan även plocka av fördelarlocket och kolla så rotorn snurrar med när du kör på starten.
Har du mätt så du har 12v på svart/orange kabel till tändspolen med tändningen på?
Har du mätt så du har 12v på svart/orange kabel till tändspolen med tändningen på?
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: tor 11 sep 2014, 23:10:11
- Bilmodell: Celica gt4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Borås
Re: EFI/ECU problem Celica gt4 carlos sainz -92
Japp kamrem nybytt, har mycket väl för mig att rotorn ändrat position då jag har haft loss fördelarlocket ett antal gånger nu..
Japp även ström till spolen och tändmodulen finns

Japp även ström till spolen och tändmodulen finns
-
- Pay User
- Inlägg: 557
- Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: hanaskog
- Land (Country): Sverige
- Ort: hanaskog
Re: ECU problem, ingen gnista Celica gt4 carlos sainz -92
Denna bifogade filen hjälper kanske.
Ska också leta upp några siffror där man kan mäta på ECUn om den ger rätt värden från tändningen, T.ex. så ska IGT signalen ge ett visst VOLT värde i pulser när man försöker starta motorn
Ska också leta upp några siffror där man kan mäta på ECUn om den ger rätt värden från tändningen, T.ex. så ska IGT signalen ge ett visst VOLT värde i pulser när man försöker starta motorn
- Bilagor
-
- Felsök tändning 3SGTE Motor.pdf
- (92.66 KiB) Nerladdad 148 gånger
-
- Pay User
- Inlägg: 557
- Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: hanaskog
- Land (Country): Sverige
- Ort: hanaskog
Re: ECU problem, ingen gnista Celica gt4 carlos sainz -92
Mätningen bör ju vara samma men dubbelkolla att du mäter på rätt in och utgångar på din ECU. Jag vet inte om CS modellen är kopplad på annat viss
- Bilagor
-
- Felsök ECU 3sgte....pdf
- (80.29 KiB) Nerladdad 143 gånger
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: ECU problem, ingen gnista Celica gt4 carlos sainz -92
Jag har för mej att den är det, det är därför en vanlig ECU inte passar på CS utan mod.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se