EmilE's MR2 MK1b 87
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons 27 maj 2015, 17:39:32
- Bilmodell: MR2 MK1
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Hvittingfoss
EmilE's MR2 MK1b 87
Tentke jeg skulle dele prosjektet mitt med dere, har en annen prosjekttråd, så det blir i første omgang bare hentet derifra.
Kjøpte bilen og brukte den litt så ble det lekasje i kjølerøra som går over bensintanken, disse ble byttet og bilen kunne brukes videre.
Bestilte US baklykter og fikk montert disse
Nye felger
Annlegget
Har ikke bilder av 6x9 da de bare sitter i løse kasser bak setene, kommer til å støpe engne kasser helt inn mot chassiet når jeg skal omlakkere og slikt.
Siden det manglet strøm over tenning så satte jeg inn en bryter for å skru annlegget av og på, det er ikke optimalt, men siden ramma uansett var i dårlig stand tenkte jeg at det fikk være løsningen for enn så lenge så får man heller fikse strøm over tenning og ny ramme siden.
Fikk tid til noen timer idag
Montert motorlukeløfter og bagasjelukeløfter
Bagasjelukeløfteren er ikke helt bra, da bolten som skrur fast braketen til den orginale støttemekanismen på toppen egentlig er for lang så den tar borti pakningen på vei opp og ned, så her må jeg fram med vinkelsliperen etterhvert.
Eukontroll tatt og resultatet var en 2erfeil og 2 1erfeil
2er dødgang på ratt, og viser seg at det er slakk i rattstammen i bunn, så må ha den ut og se hva det kan være.
1er feil var skiltlys deffekter bak, og deffekter spylærveskedyser.
Visste seg at det ikke var spylerveske på bilen så ikke rart det ikke fungerte, skiltlys var bare å fikse ledningeer som ikke ble gjort ferdig når det ble byttet til US lykter
Viste seg at det var denne delen her som gummien var utslitt på, som førte til dødgang på rattet
jeg hadde heldigvis en ekstra så fikk byttet denne og dermed var bilen godkjent og skilter hentet ut.
Nye deler som er blitt anskaffet i det siste.
Nye fjærbeinslagre, alle 4
Ny bakskjerm venstre side
Ny bakskjerm høyre side
Nye framskjermer
Disse ble dessverre skadet under frakt, men er nok vesentlig bedre enn det meste andre som er å få tak på alikevel. Bulkene er på den ene og der metallet er bøyd er på den andre er i kontakt med selger anngående delvis refusjon.
Nytt fordelerlokk, rotor og pluggkabler, har og en overhalt fordeler liggendes.
Nye pakninger til targatoppene, nye deksler til hjørnene, nye plastlister, som viste seg at i amerika så er disse faktisk låsbare derav det ekstra hullet, så om disse blir brukt eller de gamle reparert er usikkert. eventuelt skaffe topper fra usa med låser i, må da isåfall ha komplett låsesett slik at alt går på samme nøkkel.
Nye deksler på innsiden av speilene
Nye gulvmatter
Venter fortsatt noen flere deler og enda flere blir bestilt etterhvert, skal hamstre opp å ha mesteparten av deler som trengs på lager så håper jeg på at den får seg en latviatur om et par år
Pakke
Og disse kom i går
Oljeksift er og utført og bilen brukes en del nå, og oppfører seg fint
Kjøpte bilen og brukte den litt så ble det lekasje i kjølerøra som går over bensintanken, disse ble byttet og bilen kunne brukes videre.
Bestilte US baklykter og fikk montert disse
Nye felger
Annlegget
Har ikke bilder av 6x9 da de bare sitter i løse kasser bak setene, kommer til å støpe engne kasser helt inn mot chassiet når jeg skal omlakkere og slikt.
Siden det manglet strøm over tenning så satte jeg inn en bryter for å skru annlegget av og på, det er ikke optimalt, men siden ramma uansett var i dårlig stand tenkte jeg at det fikk være løsningen for enn så lenge så får man heller fikse strøm over tenning og ny ramme siden.
Fikk tid til noen timer idag
Montert motorlukeløfter og bagasjelukeløfter
Bagasjelukeløfteren er ikke helt bra, da bolten som skrur fast braketen til den orginale støttemekanismen på toppen egentlig er for lang så den tar borti pakningen på vei opp og ned, så her må jeg fram med vinkelsliperen etterhvert.
Eukontroll tatt og resultatet var en 2erfeil og 2 1erfeil
2er dødgang på ratt, og viser seg at det er slakk i rattstammen i bunn, så må ha den ut og se hva det kan være.
1er feil var skiltlys deffekter bak, og deffekter spylærveskedyser.
Visste seg at det ikke var spylerveske på bilen så ikke rart det ikke fungerte, skiltlys var bare å fikse ledningeer som ikke ble gjort ferdig når det ble byttet til US lykter
Viste seg at det var denne delen her som gummien var utslitt på, som førte til dødgang på rattet
jeg hadde heldigvis en ekstra så fikk byttet denne og dermed var bilen godkjent og skilter hentet ut.
Nye deler som er blitt anskaffet i det siste.
Nye fjærbeinslagre, alle 4
Ny bakskjerm venstre side
Ny bakskjerm høyre side
Nye framskjermer
Disse ble dessverre skadet under frakt, men er nok vesentlig bedre enn det meste andre som er å få tak på alikevel. Bulkene er på den ene og der metallet er bøyd er på den andre er i kontakt med selger anngående delvis refusjon.
Nytt fordelerlokk, rotor og pluggkabler, har og en overhalt fordeler liggendes.
Nye pakninger til targatoppene, nye deksler til hjørnene, nye plastlister, som viste seg at i amerika så er disse faktisk låsbare derav det ekstra hullet, så om disse blir brukt eller de gamle reparert er usikkert. eventuelt skaffe topper fra usa med låser i, må da isåfall ha komplett låsesett slik at alt går på samme nøkkel.
Nye deksler på innsiden av speilene
Nye gulvmatter
Venter fortsatt noen flere deler og enda flere blir bestilt etterhvert, skal hamstre opp å ha mesteparten av deler som trengs på lager så håper jeg på at den får seg en latviatur om et par år
Pakke
Og disse kom i går
Oljeksift er og utført og bilen brukes en del nå, og oppfører seg fint
Nåværende
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
- MagnusS
- Inlägg: 400
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Ort: Svalehult
- Kontakt:
Re: EmilE's MR2 MK1b
Härligt med fler MK1, Var fick du tag på bakskärmarna o vad fick du ge för dem?
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons 27 maj 2015, 17:39:32
- Bilmodell: MR2 MK1
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Hvittingfoss
Re: EmilE's MR2 MK1b 87
Bakskjermene var det en på finn.no som hadde ståendes, betalte 9000 norske for de.
MK1 er fantastiske biler, dessverre er de ofter utsatt for store mengder rust.
MK1 er fantastiske biler, dessverre er de ofter utsatt for store mengder rust.
Nåværende
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons 27 maj 2015, 17:39:32
- Bilmodell: MR2 MK1
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Hvittingfoss
Re: EmilE's MR2 MK1b 87
Bilen bestemte seg da selvsagt for å bli vrien, jeg var på vei til jobb og så sluttet radioen og spille etterfulgt av en høy hvine lyd som fulgte turtallet. Ved stop av motor og ny start så ble lyden borte og radioen ville spille igjen. Mistenker noe med dynamoen siden reima virker å være strammet riktig.
Nåværende
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: EmilE's MR2 MK1b 87
Kom det vinande ljudet ur högtalarna? Låter nästan som att det skulle vara nåt störningsproblem. Borde inte uppstå hur som helst och sen försvinna igen efter en omstart, men nånting generatorrelaterat bör det ju vara. Om det inte är tändningen, men det brukar inte vina, den tänder inte tillräckligt ofta för det, det brukar mer börja ticka och/eller knastra.
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons 27 maj 2015, 17:39:32
- Bilmodell: MR2 MK1
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Hvittingfoss
Re: EmilE's MR2 MK1b 87
Nei lyden kom ikke fra høytalerene, skulle spesifisert at jeg hørte den fra motorrommet.
Nåværende
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: EmilE's MR2 MK1b 87
Aight. Hmm. Missljud är alltid svårt att lokalisera, i synnerhet när dom är intermittenta.
Jag skulle rekommendera ett motorstetoskop, tillexempel: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... rtId=20338
Jag skulle rekommendera ett motorstetoskop, tillexempel: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... rtId=20338
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons 27 maj 2015, 17:39:32
- Bilmodell: MR2 MK1
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Hvittingfoss
Re: EmilE's MR2 MK1b 87
Får skaffe meg et slikt et om lyden kommer tilbake, har bare skjedd 3 ganger så langt og har kjørt bilen nesten hver dag den siste måndten.
Nåværende
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons 27 maj 2015, 17:39:32
- Bilmodell: MR2 MK1
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Hvittingfoss
Re: EmilE's MR2 MK1b 87
Drittdag
Nåværende
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 02 (Bruks)
MR2 MK1b 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 2x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTi, Toyota 3x MR2 MK1A
- MagnusS
- Inlägg: 400
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Ort: Svalehult
- Kontakt:
Re: EmilE's MR2 MK1b 87
Har du blivit påkörd? Eller backat in i ngt?
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)