elektronisk servicebok
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 189
- Blev medlem: tis 23 mar 2010, 19:18:36
- Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
- Årsmodell: 2013
Re: elektronisk servicebok
Den största skillnaden är väl att vi som arbetar på Toyota är utbildade på din bil, vi har mer erfarenhet, använder oss av originaldelar som fungerar + att vi inte alltid är så mycket dyrare som alla tror.
---------------------------
Toyota Mek
Toyota Mek
Re: elektronisk servicebok
Säkert sant ibland bedrar snålheten visheten.
Det behöver inte va så mkt dyrare att serva på märkes verkstad alla ggr.
Problemet är att ja har 5 mil till närmsta auktoriserade Toyota verkstad.
Skulle va Holmgrens bil här i stan som säljer Toyota men inte är auktoriserade. .. Då vet man ju inte om garantin gäller sen om de skulle bli nåt problem?
Det behöver inte va så mkt dyrare att serva på märkes verkstad alla ggr.
Problemet är att ja har 5 mil till närmsta auktoriserade Toyota verkstad.
Skulle va Holmgrens bil här i stan som säljer Toyota men inte är auktoriserade. .. Då vet man ju inte om garantin gäller sen om de skulle bli nåt problem?
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: elektronisk servicebok
5 mil? Låter ju rätt nära i min värld iaf men vi är ju olika. Syrran, syrrans kille och morsan åker 13 mil enkel för att serva deras Toyotor. Själv har jag någon mil men det tar nästan lika lång tid att åka dit iaf. Det fina är att vi alltid får lånebil så man slipper "hänga" i kaffebaren och kolla på film eller nått under tiden. Och handen på hjärtat. Hur ofta servar man? Max ett par gånger om året per bil. 

Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Re: elektronisk servicebok
Kanske inte så långt att åka men då måste man ju ta ledigt från jobbet för att serva bilen.
Hade man kunnat serva bilen här hemma är det ju bara att lämna bilen på morgonen och hämta den sen efter jobbet.
Hade man kunnat serva bilen här hemma är det ju bara att lämna bilen på morgonen och hämta den sen efter jobbet.
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: elektronisk servicebok
Brukar gå lämna på kvällen innan och få lånebil för att sedan byta kvällen efter service. Säkert olika öppettider på ställena men dom brukar vara flexibla (iaf dom vi har varit i kontakt med) Har lämnat före 0600 och hämtat efter 1900 några gånger utan konstigheter. Tror till och med syrran varit till bensinmacken bredvid som har dygnet-runt-öppet och lämnat/hämtat. Har man frågor till servicekillen kan man ju ta det på telefon dagtid. Har du kollat den möjligheten? Kan ju inte bli mer än ett nej i värsta fall.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: elektronisk servicebok
Ja, det brukar aldrig vara nåt problem. Jag hade 3,5 mil till min Subaruverkstad, och mamma hade 4,5 till sin Toyotaverkstad i Skåne, det gick alltid att lösa på nån vänster.
Re: elektronisk servicebok
Ja om de erbjuder lånebil så underlättar det ju en del.
Får undersöka om de kan erbjuda det när de är dax för service.
Får undersöka om de kan erbjuda det när de är dax för service.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: elektronisk servicebok
Vissa toyotahandlare erbjuder gratis lånebil till alla, vissa kräver att man är guldkund.. dom brukar dom kunna erbjuda det mot betalning, men det borde gå att pruta bort.
Jag har f.ö 5 mil enkel resa till jobbet..
Jag har f.ö 5 mil enkel resa till jobbet..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 2
- Blev medlem: fre 09 sep 2016, 10:48:06
- Bilmodell: Toyota Prius III
- Årsmodell: 2012
- PostOrt: Ängelholm
Re: elektronisk servicebok
Allt du behöver på ett ställe. För närvarande kan vi inte visa servicehistorik, finansinformation samt bonuspoängen. För mer information om dessa var god kontakta din återförsäljare.
WTF
WTF

- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: elektronisk servicebok
Kunde bara registrera ett fordon med dom andra hittades inte eller var felaktiga.saslam skrev:Allt du behöver på ett ställe. För närvarande kan vi inte visa servicehistorik, finansinformation samt bonuspoängen. För mer information om dessa var god kontakta din återförsäljare.
WTF

Det är inge fel på mina fordon. Eller dom flesta iaf. En har ingen motor så den är felaktig.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]