När jag lämnade in min ST205 på kamremsbyte hos toyota (lokala toyota skickade ut ett erbjudande om kamremsbyte för X antal tusen, och glömde det sedvanliga "gäller ej fyrhjulsdrivna bilar") och kom och hämtade den i slutet av dagen så sa dom rakt ut att det hade varit ett heldagsjobb för meken, och han hade knappt hunnit klart.. och att "Det var allt ett väldigt bra pris du fick där"

ST185 har dessutom en betydligt enklare konstruktion i framvagnen, på gott och ont, fördelen är som sagt att den är lättmekad och innehåller billiga delar, nakdelen är attd en är sämre väghållningsmässigt, superstrut (som ST205 har, och även vissa ST202, typ svensksålda) är ju bra, men till och med TTE gick ju tillbaka till mcpherson under säsongen för att det var för bökigt att mecka med den i fält.
Den största fördelen med ST205 på det sättet är nog att det är enklast att få tag på delar till den, jag har iofs inte behövt köpa mycket till min (speciellt inte på senare år), men jag har ju en ST202 också och toyota har haft i princip allt jag behövt på den, tyvärr dyrt som fan då men iaf.
Ska man välja just en ST185 är det väl för att man gillar den karossen bäst, jag är personligen väldigt förtjust i den "organiska" designen som både T18 och T20 (och även Supra MkIV) har, och jag gillar generellt flipplysen, det saknade jag när jag köpte ST205'an, å andra sidan är inte flipplysen så modernt, det känns 80tal, på gott och ont.
Det finns mycket kunskap om bilarna, just GT4orna ägs ju i princip enbart av entusiaster, och ST185 finns ju i hela världen, ST205 finns ju inte i USA så där tappar man ju den engelskspråkiga kunskapskällan dock, men det ärm sällan man INTE kan få hjälp, förr i tiden var det GT-four mailinglistan, nu är det väl diverse forum som gäller, jag brukar mest fråga här eller på 6gencelicas, men det är ju för T20.