jag har räknat lite och det blir inte att byta topp troligtvis, justera in ventiler kostar 1367kr och även om jag kan göra det själv så har jag inte tid att schimsa in och beställa chims som det är nu. slipning och provtryckning kostar 625 respektive 887kr så det blir lite pengar. om inte toppen som sitter i nu är helt körd, då får jag fixa det på något sätt ändå.Hornlund skrev:Ajdå, men de är snabba ryck det gillar vi. Passa på att dokumentera lite, om du orkar!
Men är du stensäker på att det är packningen som är väck? Fast vill du ändå byta topp, är det ju ett bra tillfälle.
Har inte just något över, som du kan tänkas behöva tyvärr..
sotningssatsen kostar 2000kr, hel motorpackningssats 2600kr, en papperstätning vid kamremskåpan och packboxarna på veven skiljer. mekonomen tar 135kr för en packbox så det blir det istället.
1-2månaders leveranstid på en TRDpackning hos LG bil och motor i sthlm, känndes inte lönt att försöka ens.
ARPbultarna till topplocket åker på iallafall, vad jag har förstått så kan de återanvändas igen?!
sotsatsen beställdes idag på toyota, leverans på torsdag. så imorgon river jag ner toppen och kör iväg med det till motorenova i stan.
jag är säkert på att det är toppackningen, för när jag försökte hälla i det som runnit ut i behållaren i systemet igen så fick inte allt plats, tyder på att det fylls upp i en annan ände. så fort jag kör med bilen och den blir varm, (oftast när varvar ur) så bubblar det luft i expansionskärlet.
Hörnlund, du kanske har kvar skrotet från din AC? du kan få en 100lapp för det om du har kvar det, kan vara bra som reserv om min läcker, om du tror det är något att ha?
ang bränsleförbrukningen så gick det i 32liter i tanken idag igen (10liter med reservlampa?), efter exakt 200miles (32mil). 1/mil är ganska bra med gången toppackning och aut i samband med mina urvarvningar