Inte helt utan problem det heller. Jag måste säga att jag nog nästan föredrar varianten med trummor. På Subban är det jävligt bra, för det innebär att man inte behöver nån dator eller annat dravel för att kunna byta bromsar, den elektriska handbromsen är bara en servo på varje sida som drar i wiren, helt ovetandes om vad som händer i andra änden av sagda wire, justeringen är med ett kugghjul bakom en gummiplugg precis som på Toyota. De flesta moderna bilarna håller elbromsen reda på hur slitna beläggen är så att servon kan följa med, vilket innebär att när man byter belägg (och/eller skivor) måste man koppla in en dator och nollställa systemet.
Ja nog fungerar trum handbromsarna betydligt bättre än dom är integrerade i oken enligt min erfarenhet. I detta fall så va det ju mänskliga faktorn som ställde till det då jag glömde montera i shimset till hävarmen.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson