Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
I somras började min koppling rassla och tillslut lät det så illa att jag inte vågade köra den längre, verkar vara mitt eftermarknads uttrampningslager som gjort sitt.
Fixade plats för att meka, och började riva ner den lite smått.
Sen har den blivit stående men nu efter nyår hade jag lite ledighet att ta ut så jag och min pappa började jobba.
Så igår fick vi ut motorn .
Glenn skrev: ↑ons 03 apr 2019, 10:42:18
hur var lagret när du hade fått loss det ?
Det var ett eftermarknads lager och det var väldigt torrt och slitet.
Den här gången köpte jag ett original toyota lager, dom ska vara mycket bättre.
Men även gamla kopplingen var sliten, så det var bara att byta den med.
Brukar vara försiktig med billiga delar när det gäller saker typ urtrampningslager, det är så otroligt jobbigt att byta så då vill man vara säker på att grejerna håller.
Fast skulle du ändå byta koppling så spelar det ju mindre roll.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Jag tycker silikonslangar fungerar bra till mycket, jag har inte lyckats hitta gummislang som håller utan att bli torrsprucken efter en säsong, likaså med bränsleslangar.
Toyota originalslangar i gummi ser fina ut efter 30 år men vet inte var man får tag på samma material.
MartZink skrev: ↑tor 18 apr 2019, 11:44:10
Jag tycker silikonslangar fungerar bra till mycket, jag har inte lyckats hitta gummislang som håller utan att bli torrsprucken efter en säsong, likaså med bränsleslangar.
Toyota originalslangar i gummi ser fina ut efter 30 år men vet inte var man får tag på samma material.
Jag har kört med overtakes PTFE NYLONOMSPUNNEN slang till mina AN6 kopplingar https://www.overtake.se/webshop/bransle ... ansleslang
Dom slangarna verkar göra sitt jobb, inte utsatt dem för etanol än ioförsig, kräver speciella AN kopplingar.
Nu är den ihopaplockad efter kopplings och uttrampningslager byte.
Det verkar som det mesta fungerar som det ska.
Tappar bränsletryck men det är nog bara en banjo nippel som behöver nya packningar.
Så ska försöka få den besiktigad senare i veckan.