Haha jaa den va ju verkligen inte bygg att sitta på det hållet så förstår ändå varför folk har undvikit det här motorbytet...
Men till slut gick det och tänkte väl att den här byggtråden kanske kan spara någon lite huvudvärk
--------------------------------------------------
Såå i jakt på vibrationerna jag har haft så rev jag ner kardanaxeln och bytte centeringslageret som va riktigt slitet.

- 65867451_423308838518780_540564635414167552_n.jpg (106.99 KiB) Visad 13339 gånger

- 65820493_901921433503611_112951317692940288_n.jpg (211.54 KiB) Visad 13339 gånger
Och tänkte då jag ändå är på jakt på vibrationer i bakändan så va jag lite osäker på diffen/bakre hjullager så en bil som sått i 9 år kan göra konstiga saker med lager.

- 65936703_484827445702103_7847227196245540864_n.jpg (152.74 KiB) Visad 13339 gånger
Så efter lite strul så fick jag ut diffen och backlashet och allt annat verkade tight och fint, inga synliga slitage förutom att slitagepunkten va mer mot ytterbanan än inre men ändå godtagbart!
Hjullagren va med fina.
Jobbigt att göra men ändå skönt att kika igenom det för att utesluta + lite ny olja!
Väl monterat såå vibrerar det fortfarande, inte lika illa men ändå.
Såå mina två kvarstående alternativ är att axeln är i obalans vilket är väldigt rimligt då jag tog den främre delen av axeln från en annan och de balanserar i par?
Kom även och tänka på "pinionvinklen" mot växellådan, om de inte stämmer överens kan man väl också få vibrationer?
Och då motor sitter annorlunda så känns det också mycket rimligt att det kan vara felet...
Så är väl bara att fortsätta leta
