Nä, jag håller också lite koll på GT86-priserna och har noterat att dom inte vill sjunka, hade ju hoppats att dom skulle vara nere under 100k vid det här laget.. tyvärr är inte så fallet.
När jag köpte min ST205 så var den sex år gammal och hade sjunkit från 450 till 150k, och var dessutom en MYCKET ovanligare modell.
Nissan 350/370Z skulle jag lätt kunna tänka mej, men 350 är ju äldre och 370 ligger ännu högre i pris än GT86. ..Å andra sidan har dessa betydligt mer effekt än GT86. ..Med reservation för att jag inte kört någon, det borde man kanske göra.
Sen skulle man förstås hellre ha en Nissan GT-R då, men dom priserna är ju på en helt annan nivå tyvärr.
Peugeot bara vägrar jag.. vilket gäller alla franska bilar.. jag orkar bara inte
Nåt annat man kan titta på är ju faktiskt porsche, boxtern må kallas frisörbil men det är ganska orättvist, den har ju bara oturen att jämföras med 911.. jämför man den med exempelvis GT86 eller 350Z så står den sej ju mycket bra, Men visst, ska man ner i 100k-klassen så är man nere på nästan 20 år gamla bilar..
Det beror ju dessutom lite på hur man tänker använda sin bil, vill man köra den dagligen året runt så är nog trots allt en japansk bil det man vill ha..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (
Black sin) , Celica GT ST202 (kvick
silver), Tesla model 3 LR DM (
Smalltop),Pontiac
Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (
Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (
silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se