Hej hopp, då var vi igång igen och fått lite gjort.
Fixat en ny garageplats från och med nyår så det är väl dags att försöka få ihop maskinen.
Tillbringade större delen av dagen med att klia mig i skallen samtidigt som jag försökte bena ut vad som är till vad och en del frågor dök upp.
1. Kan man göra en fuling och sätta LMM och luftfiltret direkt mot insuget och skippa turbon ? Tänkte mest på att den ska vara körbar ut ur garagehallen och upp på trailern, typ 100 meter. Måste väl gå ,eller ?
2. Gt4 har vattenkylt spjällhus ( med alla dess slangar runt motorn ) men jag har ju GTi-insug med Gt4 spjällhus vilket medför att Gt4´s rördragning inte passar. Ska jag helt enkelt dra upp matning och retur direkt till spjällhuset eller skita i det helt ? Kanske inte behövs nu när spjällhuset blir på sidan av motorn ?
Denna rörklump var en av anledningarna till att jag tröttnade på projektet, skiten passar inte mot GTi-insuget.
Men problem är till för att lösas( sa någon smart jävel ) så vad gör man ? Hålet närmast kameran passade nästan,fick
böja plåten som rören är svetsade i samt böja dom 2 röranslutningarna som pekar uppåt men det var lätt.

Så kom nästa problem, här stämde ingenting, måste ha ett helt nytt fäste, Hmm..

Kanske användbart ?
Färdigt ? Inte helt klar, hade inga Unilock-muttrar till stora hålet men fästet funkar.
I slutet av dagen har jag iallafall lyckats lista ut vad som är nödvändigt att ha kvar och vad som ska skrotas, bland annat konstaterade jag att det blir en del anslutningar på rören ovan som inte längre kommer att användas.