Byta olja i växellåda, värt det?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Byta olja i växellåda, värt det?

Inlägg av Glenn »

Beror på var avtappningspluggen sitter, sitter den i bakkant är det ju en fördel om bilen är lyft fram.


När jag bytte olja i min gamla CRX så tänkte jag köra med slang och tratt, det sket sje fullständigt, trycket i tratten orkade inte pressa igenom oljan genom slangen, eller ja det droppade igenom, så jag fick offra en sportflaska, och helvete vad trögt det var, hade ont i tummen en vecka efteråt :P

Bäast är en elektrisk pump, men om du kan köra med lite grövre slang funkar nog tratt med.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar