Visst är det trist, men då det inte fanns nån lämplig drivlina "inhouse" hade man ju först fått utveckla en sådan, vilket det ju iofs finns kompetens till men det hade nog varit svårt att få lönsamhet. BMW är väl inte så kul men det hade kunnat vara värre.
Trots allt är det ju en rak sexa med turbo, precis som det "ska vara" i en supra.. tyvärr designad av BMW men ändå.
Det är ju samma sak med GT86, där är det ju ännu värre, en jävla boxer!!motor från subaru, då hade jag hellre haft en BMW-snurra faktiskt, speciellt med tanke på den otroligt konstiga vrid/effekt-kurvan som GT86'an har.
Jag stör mej mer på att man inte kan få supran med manuell låda, visst, jag vet att BMW är duktiga på paddellådor (det är väl i princip den enda normala (porsche, ferrarri och div andra superbilstillverkare oräknade) tillverkaren som gör en vettig sådan) men jag VILL ha en H-låda med spak, jag skiter fullständigt i om det ger sämre tider på bana, jag VILL ha den kontrollen, det är en del av det roliga med att köra bil.
Designmässigt tycker jag den är ganska lyckad framtill med lite lagom arv från MkIV, även rakt bakifrån är den okej, men jag har väldigt svårt för den där "knycken" bakom B-stolpen, inte alls harmonisk, jag vet inte riktigt vad dte påminenr om men det ser inte toyota ut och det ser verkligen inte supra ut.
Roligt att dom behållt gamla loggan iaf

Just nu: Celica GT-Four ST205 (
Black sin) , Celica GT ST202 (kvick
silver), Tesla model 3 LR DM (
Smalltop),Pontiac
Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (
Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (
silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se