Kostnad för laddhybridbatteri?

Toyota Mirai, Prius, Rav4, C-HR, Yaris, Auris...
sweddiw
Bilmodell: Ingen toyota ännu
Årsmodell: 0
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige

Kostnad för laddhybridbatteri?

Inlägg av sweddiw »

Är det någon som vet vad ett byte av ett laddybridbatteri kostar i runda slängar
om man någon gång skulle behöva byta ett sådant? Till en ren elbil är det ju svindyrt att byta om garantin gått ut,
men en laddhybrid har ju ett väsentligt mycket mindre batteri. Men hur dyrt är det att byta om problem skulle uppstå någon gång och det skulle behöva bytas? Är i dagsläget skeptisk till ren elbil bland annat för värde på bilen med begagnat batteri, men en laddhybrid känns mer rimlig att köpa av någon anledning..

Siktar idag eventuellt på en Rav4 plugin hybrid, då jag gillar Rav4 och laddhybrid känns relativt vettigt även om priserna är rätt saftiga.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Kostnad för laddhybridbatteri?

Inlägg av Glenn »

Jag skulle inte oroa mej så värst för batteribyte på en laddhybrid, i värsta fall får du ju bara kortare räckvidd på batteri ?

Jag ogillar laddhybrider lite för att man måste ha dubbelt av allt, vilket även innebär oljebyten osv. ..Fast jag har ju 5mil enkel resa till jobbet med och få laddhybrider klarar 10mil, i synnerhet inte på vintern.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar