Hur får jag bort plasten runt handbromsen så jag kan spänna vajern på min Toyota Corolla från 2006?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Toyota Yaris
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Malax
- Land (Country): Finland
Re: Hur får jag bort plasten runt handbromsen så jag kan spänna vajern på min Toyota Corolla från 2006?
Ja jag besiktade idag trots det inte gick igenom, för jag hade tiden redan bokad. Men bromsen är minsta bekymret.
- Neblade
- Ordförande
- Bilmodell: Celica GT
- Årsmodell: 1974
- PostOrt: Linköping
- Land (Country): Sweden
Re: Hur får jag bort plasten runt handbromsen så jag kan spänna vajern på min Toyota Corolla från 2006?
Ajdå, fick du många nedslag?
Mattias Johansson
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
-
Ja det var då handbromsen och de två rosthålen du såg i min tråd
Annars är den väl i OK skick för sina 422,000km

-
Hej igen, jag har av trummorna efter mycket bök. Jag vill ha bort handbromsvajern också för jag behöver plocka bort hela axeln. Men det är nån sorts plast på insidan som gör att man inte kan dra ut vajern igen. Det är som en sorts expanderade plastgrej som gör man kan trycka in den men inte få ut den igen. Provat med buntband att komprimera ihop det och dra ut den igen men utan succé.
Vilken dum design, ska jag behöva kassera två vajrar för detta
Eller finns det nån alternativ lösning?
Vilken dum design, ska jag behöva kassera två vajrar för detta