Gamla bilder, den fallerade på samma ställen en gång för 4 år sen. Nu har det rostat runt lagningen, hade en verkstad att göra det den gången. Denna gång vill jag göra det själv. För jag tycker inte bilen är värt pengarna och jag vet inte om de gör ett så bra jobb då det rostat runt igen. Jag har några frågor. Jag har svetsat rost på bilar förr så jag är inte helt novis. Men placeringen gör jag har några frågor.
-Bromslinjen är i vägen på vänster sida, hur får man bort den här ledningen, antar man kan få upp hållarna och släppa ner bromsröret och flytta det lite åt sidan.
-Bränsletanken är otrevligt nära. Att ta bort den låter inte som något jag vill hålla på med. Antar jag kan bara täcka in med nån sorts svetsduk eller nåt?
-Vad för tjocklek på plåten bör man köra med här, 1,2mm från biltema brukar jag köra med för det mesta. Borde man gå upp till 1.5mm här kanske?
-Den här fästplattan som är fastskruvad är det OK att ta bort den eller behöver man stadga och stöda nåt innan man tar bort den? Ser ut som det bara är att plocka bort men vill nu dubbelkolla.