Tänkte byta till senaste modellen av reg-skylt och en neutral skylthållare utan reklam för bilfirma och måste komma åt muttrarna till reg-skylthållaren inifrån.
Fråga: är det bara att "bryta bort" panelen? Ser inga skruvar eller andra fästen.
Tack på förhand.
Lossa bakluckepanelen Avensis kombi 2012?
-
- Bilmodell: Rav4 07, Corolla 03, Tercel 89
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Sverige
- Land (Country): Sverige
Re: Lossa bakluckepanelen Avensis kombi 2012?
Om du menar panel men knappen till bakluckan sitter den med muttrar från insidan.
Lossa panelen på insidan av luckan för att kunna skruva loss dem.
Lossa panelen på insidan av luckan för att kunna skruva loss dem.
-
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 0
- PostOrt: Västervik
Nope, jag menar klädseln (panelen) på insidan av bakluckan. Är det bara att vända bort den?
-
- Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Stockholm
Brukar vara skruvar också.
I regel i anslutning till handtagen.
Sen är det i regel plastclips där någon säkert går sönder eller sprätter iväg och aldrig hittas.....
I regel i anslutning till handtagen.
Sen är det i regel plastclips där någon säkert går sönder eller sprätter iväg och aldrig hittas.....
-
Jo, plastclips ha ju en förmåga att gå av. Kan dock inte se några skruvar så man får väl ta det lugnt när man bänder bort Bentleyn, ehh... panelen.
https://youtu.be/foj9TYpWAlU?si=B8-RKkE-JkCRDSGD
https://youtu.be/foj9TYpWAlU?si=B8-RKkE-JkCRDSGD
-
Lyckades bända bort bakluckeklädseln (panelen), som satt som f*n med ett antal plastclips. Då upptäckte jag att panelen inte behöver tas bort då skruvarna som håller skylthållaren är skruvade i plastmojänger som sitter i bakluckeplåten, inte med mutter på insidan. Lyckades sätta tillbaka panelen utan att förstöra något och sedan slidade jag ut skylten åt ena sidan och hittade givetvis fastrostade skruvar som inte går att rubba. Enda sättet är att borra bort dem och sätta i större skruvar eller borra rakt igenom och sätta långa maskinskruv med mutter på insidan och då måste panelen bort igen...
Nu har jag i a f beställt två nya moderna reg-skyltar från Transportstyrelsen, så får vi se om den gamla skylthållaren med bilfirmereklam får sitta kvar eller om det blir ny hållare från Biltema.
Nu har jag i a f beställt två nya moderna reg-skyltar från Transportstyrelsen, så får vi se om den gamla skylthållaren med bilfirmereklam får sitta kvar eller om det blir ny hållare från Biltema.