Sida 2 av 2

Re: byta spridare, kommer gå fett?

Postat: fre 03 jul 2009, 09:02:35
av Larco
Ja e85 kan ju funka bra :thumbup: Kan vara vettigt att montera en bränsletrycksmätare så du ser att pumpen hänger med, men det gör den nog.

Re: byta spridare, kommer gå fett?

Postat: mån 13 jul 2009, 23:39:20
av Fabian
jag bytte spridarna, tog bort motståndet och bilen går bra. :thumbup:
fortfarande knas med tändningen dock, men det hör inte hit i denna tråden.

Re: byta spridare, kommer gå fett?

Postat: tis 14 jul 2009, 15:08:58
av Johannes Rydberg
skumt. Så du bytte bara till nästan 30% större spridare i en std motor. Kör du på e 85 nu då eller 95oktan?

Ifs var jag med o liknande. En polare har en s60 2.5t 200hk. Den satte vi på en kkk 24 och t5 spridare. Den motorn gick så snällt samma som innan. Men sen fick den in och mappas om. För massa pengar. Sen gick den riktigt bra. 320hk 470nm.

Konstigt. Som data boxar har många steg att ta till när nåt förändras.

Re: byta spridare, kommer gå fett?

Postat: tis 14 jul 2009, 16:40:21
av Fabian
jag kör på 98, en stor skillnad mot 95. ska koppla in avgasmätaren någon dag och se hur det ser ut med lambdavärdet. jag råkade ut för en liten incident dock, gasade till lite nätt till ca 2k rpm innan jag stängde av motorn, skulle starta och köra iväg så gick den bara på tre cylindar i några kilometer, kan ju vara att den går fett och att det fetade på ordentligt när jag gasade till och surade ner stiften.
förbrukningen har halkat ner till 0,94liter/mil och denna tanken lär bli snålare så att extremt fett tror jag inte den går.