Har du löst detta nu? Jag kollar ju inte in här alls ofta nu men jag har tillgång till Microcat kan försöka hjälpa dig om det fortfarande behövs.
Är ingen fena på att leta upp saker manuellt då man i princip alltid söker via reg/chassienummer nu för tiden men funktionen fanns som tur var fortfarande med (flera år sedan jag gjorde det sist så jag hade glömt hur man gjorde det) så jag kollade lite snabbt på dina artikelnummer och dessa strålkastare verkar man bara få upp om man söker på just IS300 JCE10 (inte IS200/IS300 som också finns att välja som gemensam modell) och strålkastarna tillverkades mellan månad 5/2000 och månad 6/2001 på IS300.
Detta borde innebära före "faceliften" som man gjorde mot slutet på 2001 vad jag minns då även bilarna (IS300 alltså) började tas in till Europa eller åtminstone till Sverige om jag minns rätt här. Därför gissar jag att strålkastarna med stor sannolikhet är till en tidig USA-modell före facelift.
Det är lite av en djungel att söka manuellt speciellt som strålkastarna nummerändrats en gång men jag är ändå glad att det inte gäller en VAG som ni är inne på då jag inte ens vet om det är möjligt att söka på detta sett med deras miljoner versioner på allt.
Har som ett bra exempel de senaste veckorna renoverat flera originalmonterade dieselvärmare på nyare VW bilar på jobbet (Passat-09, Caddy-07 och Caddy-09) och inte en enda gång fick vi rätt reservdelar från VW där reservdelspersonalen slet sig i håret då inte ens VW:s egna reservdelsprogram visste vad det satt för version av värmare och reservdelar (fanns tre eller fyra olika till just den modellen den årsmodellen och motorn till varje bil) som bilen såldes med ny så dom har verkligen inget lätt jobb alla gånger.
På en av bilarna gick inte ens reservdelarna att få tag på varpå Bilmetro var snäll och erbjöd oss att få en helt ny komplett dieselvärmare för att plocka över de reservdelar vi behövde och betala bara för dessa, det visade sig dock att värmaren nummerändrats fyra gånger sedan 2009 och att delarna i den nya värmaren därför inte passade med den som satt original i bilen från 2009.
Då erbjöd sig Bilmetro snällt nog att ta den ekonomiska smällen så att vi skulle få köpa hela kompletta nya värmaren och montera dit för priset av reservdelarna vilket innebar rejäl förlust för dom (då värmaren var tre gånger dyrare) men dom skämdes för allt strul vi och kunden drabbats av med en riven bil utan front stående på lyften.
Då kom dock nästa problem, den nya värmaren till denna bil innehåller ingen mjukvara och måste kodas in för att godkännas och fungera mot VAG:s originalsystem. Efter mycket strul med kanalkoder och vår support så fick jag igång värmaren via testkörning med datorn samt när bilen startades men inte via klockan inuti bilen. Efter kontakt med både VAG, KGK och flera supporter så visar det sig att bilen inte sålts med själva tillsatsknappen från fabrik då denna var monterad när bilen kom till Sverige och därför var originalvärmarens klocksignal blockerad som standard från VW (trots att uttaget finns och det är samma värmare) och detta uttag måste låsas upp via ett hårdvarulås för att fungera, den koden fick man när man köpte satsen och går tydligen bara använda en gång på dessa och blir förbrukad sen, vill man ha den i efterhand så tog VW 6000kr för skiva & själva koden och KGK tog 4000kr för detta... Ridå!!
Våra Europeiska biltillverkare gör verkligen allt för att göra det extra svårt så att dom tjänar extrapengar på alla skitdetaljer man kan komma på känns det som...
