Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
patrikhj skrev:Hej och tack för erat engagemang. Tempmätaren går nu upp till ca kl 4 och ibland lite till. Jag har tillsatsvärmaren intryckt (den på bilden några inlägg upp i tråden). Dock är det så att när jag saktar ner och tex stannar vid ett stopljus så sjunker motortemperaturen markant och det kommer helt plötsligt mycket kallare luft in i kupèn. Blir tyvärr inte klok på vad felet kan vara. Kan det vara så att tilläggsvärmaren inte fungerar, hur kollar jag det?
Med vänlig hälsning Patrik
Hej Patrik.
Vet att tråden är gammal men testar ändå. Jag har samma problem. Lyckades du lösa det eller lista ut vad problemet var ??
Antingen går den inte, eller också är det termostaten som inte stänger, men den sa du ju redan att den var bytt, så det borde inte vara problemet. Enklaste sättet att se om den går borde vara att leta rätt på den, följa dess avgasrör, och känna efter om det blåser varma avgaser från den. Borde vara en rätt stor burk med luftintag, avgasrör och vattenanslutningar, som borde sitta gömd under huven nånstans.