Sida 2 av 2
Re: elektronisk servicebok
Postat: ons 05 mar 2014, 20:24:58
av PartyBoy
Den största skillnaden är väl att vi som arbetar på Toyota är utbildade på din bil, vi har mer erfarenhet, använder oss av originaldelar som fungerar + att vi inte alltid är så mycket dyrare som alla tror.
Re: elektronisk servicebok
Postat: ons 05 mar 2014, 21:12:26
av Eke
Säkert sant ibland bedrar snålheten visheten.
Det behöver inte va så mkt dyrare att serva på märkes verkstad alla ggr.
Problemet är att ja har 5 mil till närmsta auktoriserade Toyota verkstad.
Skulle va Holmgrens bil här i stan som säljer Toyota men inte är auktoriserade. .. Då vet man ju inte om garantin gäller sen om de skulle bli nåt problem?
Re: elektronisk servicebok
Postat: tor 06 mar 2014, 08:57:35
av Dale
5 mil? Låter ju rätt nära i min värld iaf men vi är ju olika. Syrran, syrrans kille och morsan åker 13 mil enkel för att serva deras Toyotor. Själv har jag någon mil men det tar nästan lika lång tid att åka dit iaf. Det fina är att vi alltid får lånebil så man slipper "hänga" i kaffebaren och kolla på film eller nått under tiden. Och handen på hjärtat. Hur ofta servar man? Max ett par gånger om året per bil.

Re: elektronisk servicebok
Postat: tor 06 mar 2014, 11:09:11
av Eke
Kanske inte så långt att åka men då måste man ju ta ledigt från jobbet för att serva bilen.
Hade man kunnat serva bilen här hemma är det ju bara att lämna bilen på morgonen och hämta den sen efter jobbet.
Re: elektronisk servicebok
Postat: tor 06 mar 2014, 11:28:41
av Dale
Brukar gå lämna på kvällen innan och få lånebil för att sedan byta kvällen efter service. Säkert olika öppettider på ställena men dom brukar vara flexibla (iaf dom vi har varit i kontakt med) Har lämnat före 0600 och hämtat efter 1900 några gånger utan konstigheter. Tror till och med syrran varit till bensinmacken bredvid som har dygnet-runt-öppet och lämnat/hämtat. Har man frågor till servicekillen kan man ju ta det på telefon dagtid. Har du kollat den möjligheten? Kan ju inte bli mer än ett nej i värsta fall.
Re: elektronisk servicebok
Postat: tor 06 mar 2014, 14:08:47
av cheetah1
Ja, det brukar aldrig vara nåt problem. Jag hade 3,5 mil till min Subaruverkstad, och mamma hade 4,5 till sin Toyotaverkstad i Skåne, det gick alltid att lösa på nån vänster.
Re: elektronisk servicebok
Postat: tor 06 mar 2014, 18:50:19
av Eke
Ja om de erbjuder lånebil så underlättar det ju en del.
Får undersöka om de kan erbjuda det när de är dax för service.
Re: elektronisk servicebok
Postat: fre 07 mar 2014, 14:37:12
av Glenn
Vissa toyotahandlare erbjuder gratis lånebil till alla, vissa kräver att man är guldkund.. dom brukar dom kunna erbjuda det mot betalning, men det borde gå att pruta bort.
Jag har f.ö 5 mil enkel resa till jobbet..
Re: elektronisk servicebok
Postat: sön 18 sep 2016, 18:01:15
av saslam
Allt du behöver på ett ställe. För närvarande kan vi inte visa servicehistorik, finansinformation samt bonuspoängen. För mer information om dessa var god kontakta din återförsäljare.
WTF

Re: elektronisk servicebok
Postat: mån 19 sep 2016, 14:32:35
av Dale
saslam skrev:Allt du behöver på ett ställe. För närvarande kan vi inte visa servicehistorik, finansinformation samt bonuspoängen. För mer information om dessa var god kontakta din återförsäljare.
WTF

Kunde bara registrera ett fordon med dom andra hittades inte eller var felaktiga.

Det är inge fel på mina fordon. Eller dom flesta iaf. En har ingen motor så den är felaktig.