Sida 2 av 8

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: lör 14 mar 2009, 16:24:36
av ST185
Har man bara koll på avgastempen så är det inga problem är ju värmen som tar död på grejorna. Det går ju att ställa in så den är olika agresiv, på wrc bilarna har dom olika instälningar för snabba å långsama sträckor, å kör man då med en agresiv på en långsam sträck så bränner de motorn ganska snabbt.

Vi åker krx400 men just nu åker jag en CT26 som är prepad av turbotechnic smt DNT då det inte går att få fram delar till krx:en. Kommer att bli ett annat agregat för mig framöver så kanske man kan få ut lite mer vridmoment.
Kör utan vatten kylning, bara att låta den gå några min efter hård körning.

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: sön 15 mar 2009, 00:05:22
av Zebbo

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: sön 15 mar 2009, 12:28:09
av Jonex
haank skrev:Angående respons på dessa motorer, hur många timmar/mil kan ni köra med det aktiverat utan att se några defekter på topplock ventiler grenrör eller turbo?

Jonex, als är det ultimata att ha hela tiden i all körning med turbo. Nackdelen är att det litar på grejerna en hel del som jag fattat det.
Låter trevligt , värme blir väl som sagt ett problem men det är väl också beroende på hur mycket turbon laddar ?
Jaja, det får bli nästa motor , inte värt att börja labba med det med 10.5 i komp. misstänker jag .

OnT : Trevliga filmer, du kör riktigt bra, tabbar gör alla.

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: sön 22 mar 2009, 00:00:59
av Zebbo
Lite bilder från IS SM !

Tomas Rådströms Hyndai!
In car ----------->http://www.vk.se/Article.jsp?article=263287

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


En stackare det gick midre bra för....

Bild
Bild

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: sön 22 mar 2009, 12:20:09
av cheetah1
Fy fan va fräckt.. Nästan så man blir lite sugen ju... ^^

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: lör 28 mar 2009, 19:45:35
av Gt-4
Synd att de krångla med Turbon för Thomas.

Ang era bilar, kör ni med tändninglås eller kör ni tändningen över huvudströmbrytarn?

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: lör 28 mar 2009, 22:24:21
av ST185
Det var bara en turboslang som sprack som tur va, å han fick ju visa var skåpet skulle stå i första racet. Han startade i 3:e led men ledde innan första kurvan :twisted: å när första varvet var avklarat hade han en lucka på 200m :D

Vi åker tändningen över huvud strömbrytaren. Kan ju inte ha tänd- å rattlås på en tävlings bil ;)

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: lör 28 mar 2009, 23:05:10
av Gt-4
Ja både han och bilen är ju grymma! :)

Jag håller på å bygger nytt elsystem till 165an, vilket jävla rot allting är! Blir med bara en relä å säkringsdosa istället för utspritt som det är nu. Men tänkte köra med vippbrytare till tändningen men såg dom vi köpt bara klarade 10Ampere så då blir det väl minst 10st bara för å få på tändningen. :O) Så de får lov å bli nån annan lösning. Funkar de smidigt å ha det så över huvudströmbrytarn?

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: sön 29 mar 2009, 10:34:09
av ST185
Jag tycker det fungerar helt ok. Du kan ju låta vipbrytaren bara jorda ett relä som som drar på tändningen.

Re: Celica GT-4 gr A STXX -88 (RALLYBIL)

Postat: sön 29 mar 2009, 12:55:38
av Jonex
Gt-4 skrev:Ja både han och bilen är ju grymma! :)

Jag håller på å bygger nytt elsystem till 165an, vilket jävla rot allting är! Blir med bara en relä å säkringsdosa istället för utspritt som det är nu.
Jasså du , då tycker jag allt att du måste lägga upp lite bilder.
Billiga vippbrytare tål inte många amp.. dessvärre är det oftast lika med dom som stylingfirmorna säljer för 150kr/st !
Men koppla dom mot relän funkar ju kanon.