98 Corolla ABS felkod 13, hjälp
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: 98 Corolla ABS felkod 13, hjälp
Det är inte ovanligt, speciellt inte på lite ovanligare bilar, köpte bromsok till celican för 300:- på bildelsbasen, en skrot ville ha 2500:-, vilket var mer än vad ett fabriksrenoverat kostar..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Bilmodell: Corolla Liftback e110
- Årsmodell: 98
- PostOrt: Skövde
Har beställt en begagnad abs styrenhet från en tysk säljare på ebay. Gick på 400 kr med frakt. De sa att det bara är att koppla in och köra. Får hoppas att det fixar problemet men eftersom jag har mätt och testat de flesta kontakterna som kunde varit involverade i felmeddelandet så var en trasig ecu det sista som var kvar.
-
- Bilmodell: Corolla Liftback e110
- Årsmodell: 98
- PostOrt: Skövde
Jag fick abs styrenheten idag och kopplade in den i bilen. Fick fortfarande felkod 13. Trodde jag hade uteslutit allt annat. Kortslöt kontakterna i diagnos kontakten, tog ur jumpern och pumpade bromsarna men det raderade inte felet. Verkar som det är fel nånstans i kretsen trots allt eftersom 2 abs ecu visar på samma fel. Kan det vara abs modulen trots allt? I felsöksmetodologin jag hittade så visar de bara fel i kretsen och ecu som felorsak. Ska se efter om det är nåt jag missat.
Kan felkoderna raderas på annat sätt? Skulle kunna testa det. Abs lampan blinkar också men eftersom den slockar när jag startar bilen så har jag inte brytt mig om det. Men kollade den denna gången. Får felkod 13 där. Snabbsökning visar på fel i kretsen till fram höger srs sensor. Kan de va på samma kabel i fram? kanske relaterade till varandra?
Någon toyota mekaniker som har några tips?
Kan felkoderna raderas på annat sätt? Skulle kunna testa det. Abs lampan blinkar också men eftersom den slockar när jag startar bilen så har jag inte brytt mig om det. Men kollade den denna gången. Får felkod 13 där. Snabbsökning visar på fel i kretsen till fram höger srs sensor. Kan de va på samma kabel i fram? kanske relaterade till varandra?
Någon toyota mekaniker som har några tips?