Svårstartad Corolla
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: Svårstartad Corolla
Nej, det är inte rätt. Frågan är varför. Hurpass haj är du på att skruva själv? Tänker att om du startar den och den är trögstartad, och du direkt stänger av den igen, och sen skruvar ur stiften, så kanske det går att se om det är en specifik cylinder som strular (stiftet svart, kladdigt, sotigt eller annars avvikande mot de andra). Isåfall kanske man skulle göra ett chansbyte av den spridaren.
-
- Bilmodell: Opel Astra
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: Enköping
- Land (Country): Sverige
Ja, precis. Mitt tips var mest bara för att ännu mer försöka ringa in felet, och underlätta något tills att felet hittas.
Den här "bränslearmaturen" som redan bytts antar jag är tankarmaturen (avkännande av bränslenivån i tanken).
Den här "bränslearmaturen" som redan bytts antar jag är tankarmaturen (avkännande av bränslenivån i tanken).
-
- Bilmodell: Yaris
- Årsmodell: 14
- PostOrt: halmstad
Jag är inte så haj på att skruva själv tyvärr.
Men jag jobbar på en bilfirma i stan så dom på verkstaden kan kanske skruva ut stiften som du säger och se på det
Det kan ju vara en spridare som strular ja
Men jag jobbar på en bilfirma i stan så dom på verkstaden kan kanske skruva ut stiften som du säger och se på det

Det kan ju vara en spridare som strular ja

-
Det står att tankmätare fungerar ej så den var inne på på verkstad 2013 står det nu när jag tittar igen på pappret
Och dom bytte tankarmatur står det som åtgärd.

Och dom bytte tankarmatur står det som åtgärd.
-
Och jag hittade ett service papper när den var på service hos Toyota år 2016 och där står att dom har felsökt för att att den var svårstartat då med,
Sen står det följande att kablar kontakt 2; ans cyl skadade och var dom har gjort åt det vet jag inte
Men troligtvis inget efter den inte har blivit bättre

Sen står det följande att kablar kontakt 2; ans cyl skadade och var dom har gjort åt det vet jag inte

Men troligtvis inget efter den inte har blivit bättre

-
Inga fler som har några ider?
-
Tror nog vi har hittat problemet om jag har tur
Det pissar olja ifrån ventilkåpspackningen så all olja hamnar på tändstiften o dyl så det kan ju vara det som gör att bilen blir svårstartad om jag har tur
Är det svårt att byta packningen på den?

Det pissar olja ifrån ventilkåpspackningen så all olja hamnar på tändstiften o dyl så det kan ju vara det som gör att bilen blir svårstartad om jag har tur

Är det svårt att byta packningen på den?
-
Har bytt ventilkåpspackning och bytt stiften utan framgång
Och jag fick ut en felkod nu också och den säger immobilzer så den verkar inte hitta nyckeln direkt
Så frågan vad ska jag göra åt detta problem ?
Har provat båda nycklarna utan framgång

Och jag fick ut en felkod nu också och den säger immobilzer så den verkar inte hitta nyckeln direkt

Så frågan vad ska jag göra åt detta problem ?
Har provat båda nycklarna utan framgång

-
Inga mer svar till mig ?
-