Sida 2 av 3
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: tor 08 okt 2009, 19:41:54
av Starlet-80
Hur går de med förgasaren.?
kanske lättast att skruva isär och byta spjäll?
säg till om du behöver reservdelar till förgasare..
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: tor 08 okt 2009, 21:15:21
av JackeB
Starlet-80 skrev:Hur går de med förgasaren.?
kanske lättast att skruva isär och byta spjäll?
säg till om du behöver reservdelar till förgasare..
ja ena spjället sitter fast, men får vell som sagt skruva isär förgasaren.
ja det kan jag behöva. Hör av mig isåfall.
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: lör 10 okt 2009, 15:48:16
av TR1GG3R
hmm det där är en sånn som har suttit i en corolla :/
är så förbaskat me grejer på dom.
skulle vara bra om nån med en ke70 som har samma förgasare skulle kunna ta kort så man vet hur man ska ha vacumslangarna.
jag har själv en sån där fast en 5k 1500 förgasare o ja vet inte vart alla slangar ska gå o va dom e bra till riktigt.
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: lör 10 okt 2009, 17:20:58
av Starlet-80
jag har pluggat i stort sett alla vacum slangar på min... kan finnas någon stackare kvar nånstans.=)
när dom är inkopplade är det ju bara mer som kan strula.
tyckte den förgasaren liknar den som satt i min starlet 84 från början.. det är de ju också tusen vacumslangar.
jag tycker de bättre och plugga dom.
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: lör 10 okt 2009, 20:53:52
av Vesa
Jag har en -76.ans fugge som fungerar,sitter på en 3K-C inte så många slangar där. Kan säljas för en liten peng om det skulle hjälpa ditt dilemma.
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: sön 11 okt 2009, 01:52:47
av Johnny Blade
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: sön 11 okt 2009, 21:14:29
av TR1GG3R
Va e vacumslangarna bra till riktigt då?
Om man kan plugga alla utan att det gör nått så e ju det enklast o knipa av dom bara o sveta lite lod i dom.
Men den man måsste lämna är väll den som går till tändfördelaren iaf.
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: mån 12 okt 2009, 06:06:12
av Starlet-80
TR1GG3R skrev:Va e vacumslangarna bra till riktigt då?
Om man kan plugga alla utan att det gör nått så e ju det enklast o knipa av dom bara o sveta lite lod i dom.
Men den man måsste lämna är väll den som går till tändfördelaren iaf.
självklart är dom väl bra till nåt... men jag vill helst slippa dom..
har tagit bort min till tändfördelaren också, och har byggt om fördelaren istället.
men självklart är de ju lättare att låta den vara kvar.
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: mån 12 okt 2009, 07:51:20
av SHySwe
TR1GG3R skrev:Va e vacumslangarna bra till riktigt då?
Om man kan plugga alla utan att det gör nått så e ju det enklast o knipa av dom bara o sveta lite lod i dom.
Men den man måsste lämna är väll den som går till tändfördelaren iaf.
Hade du inte ett vakumstyrt spjäll åxå?
En kanske går till vevhusventilationen? Tvåa direkt på besiktningen om du tar bort den.
Försök att lära dej vad slangarna används till istället för att slita bort dom och hoppas att det funkar, det blir roligare att skruva i en bil om man förstår hur den är uppbyggd.
Re: Förgasare starlet RWD
Postat: mån 12 okt 2009, 20:35:38
av Starlet-80
srylul skrev:TR1GG3R skrev:Va e vacumslangarna bra till riktigt då?
Om man kan plugga alla utan att det gör nått så e ju det enklast o knipa av dom bara o sveta lite lod i dom.
Men den man måsste lämna är väll den som går till tändfördelaren iaf.
Hade du inte ett vakumstyrt spjäll åxå?
En kanske går till vevhusventilationen? Tvåa direkt på besiktningen om du tar bort den.
Försök att lära dej vad slangarna används till istället för att slita bort dom och hoppas att det funkar, det blir roligare att skruva i en bil om man förstår hur den är uppbyggd.
Det är jag som har slitit bort mina vakumslangar inte tr1gg3r.
jo hade ett vakumstyrt spjäll....innan jag byggde om det.
har inga problem med min vevhusventilation heller.
och har ju självklart inte stått och slitit ut vakumslangar för att jag tycker det är roligt.
vakumet som ska styra andra spjället är ju inte de snabbaste precis. så därför gjorde jag det mekaniskt istället.
och det som ska höja tändningen hängde inte heller med när jag kom över 6000 rpm. därför plockade jag bort det med.
har som sagt plockat bort dom slangarna som inte hade någon större funktion på min motor som den är nu,