Re: Kylningsproblem på en Celica
Postat: sön 17 jan 2010, 16:33:40
Nu blir jag galen på bilen! Har försökt allt, bytt allt... ja allt. Kör ned biljäveln i sjön snart!
Idag parkerade jag bilen i en uppförsbacke för att få ur all luft i systemet. Stod i en halvtimme med bilen på tomgång med kylarlocket av och allt var frid och fröjd, fläkten gick igång tom vid två tillfällen, båda slangarna blev varma och det blev ordentligt varmt i bilen.
Satte på kylarlocket och körde en sväng för att sedan gå ur bilen och kolla slangar och dylikt igen. Slangarna är genast stenhårda och pga det hårda trycket och det läcker från nedre slangen där den går ihop med kylaren (läcker inte vid tomgång utan kylarlock). Varför byggs det upp ett för högt tryck (?) när kylarlocket är på? Kan locket vara dåligt? När locket är av och tomgång på så bubblar det inte vattnet så jag tror inte komp kommer in i systemet (eller hur ska vattnet bete sig då?).
Det är ju en skön bil att köra bara allt fungerar...
Idag parkerade jag bilen i en uppförsbacke för att få ur all luft i systemet. Stod i en halvtimme med bilen på tomgång med kylarlocket av och allt var frid och fröjd, fläkten gick igång tom vid två tillfällen, båda slangarna blev varma och det blev ordentligt varmt i bilen.
Satte på kylarlocket och körde en sväng för att sedan gå ur bilen och kolla slangar och dylikt igen. Slangarna är genast stenhårda och pga det hårda trycket och det läcker från nedre slangen där den går ihop med kylaren (läcker inte vid tomgång utan kylarlock). Varför byggs det upp ett för högt tryck (?) när kylarlocket är på? Kan locket vara dåligt? När locket är av och tomgång på så bubblar det inte vattnet så jag tror inte komp kommer in i systemet (eller hur ska vattnet bete sig då?).
Det är ju en skön bil att köra bara allt fungerar...