får ej bort remhjulet ska byta kamrem
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- nikwal
- Bilmodell: celica supra
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: västerås
- Land (Country): sweden
Re: får ej bort remhjulet ska byta kamrem
var väl iofs nästan väntat.. metallplatta som passar i hjulet, borra ett par hål där gängorna är, lägg nåt på baksidan där veven är. skruva på skruvarna.. sätt i spänn och ge den en liten smäll, med lite flyt sitter den inte tokhårt och lossnar. var några år sen jag gjorde det där men typ nåt i den stilen..
E85 wants to be free!
-
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
Ja det måste man p.g.a att toyota har byggt så på denna motor!! kan klippa av remen men då får jag ändå inte på den nya då skyddskåpan sitter bakom remhjulet för att skydda kamremen!!!Glenn skrev:behöver du verkligen lossa remhjulet för att byta remmen då ? brukar man ju inte göra, även om jag aldrig bytt kamrem på en toyota
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
haha ja det skulle man ju kunnat gjort om inte motorn och låda är i sär och inte sitter i bilen! byt kamrem förut på min carlos sainz var enkelt då jag ej hade skydds kåpan kvar på den!!!tobo skrev:Provat med startmotorn?
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
du har rätt! det borde funka!! 3sgte är motorn! men den sitter på motorstativ! har väntat och haft olika mutter pickor ingen har funkat!! får låsa veven med något!!Panneldarn skrev:Vad har du för motor? När ja skulle ta väck remjonten på min 4AFE var det två hål på varsin sida om skruven, så ja byggde ett handtag med två M8:or som passar i hålen med ett långt skaft som tar i motorfästet, därefter tog ja förlängaren på spärrskaftet och drog t de smaka björnskit![]()
Att värma med gas eller dylikt tror jag inte på om din remskiva har en gummidämpare i sig
för ja antar att det är remskivan på veven ni mumlar om
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing